اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه قضایی رئیس کل دادگستری قزوین:

دادگستری قزوین در عملکرد اداری و قضایی رتبه نخست کشوری را کسب کرد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه قضایی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: دادگستری کل استان قزوین در عملکرد اداری و قضایی رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

دادگستری قزوین در عملکرد اداری و قضایی رتبه نخست کشوری را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، مصطفی عبدالکریمی با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی به مردم اظهار کرد: خدمت به مردم اصلی مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران است و یکی از اقدامات و شعارهای مسئولان در راستای افزایش خدمت به مردم، دولت الکترونیک است که دستگاه قضایی نیز در این راستا حرکت می‌کند و نرم‌افزار سیستم مدیریت پرونده قضایی CMS گامی در راستای تحقق دولت الکترونیک، خدمت به مردم و رسیدن به عدالت است.

وی افزود: یکی از اقدامات قوه ‌قضاییه در قالب دولت الکترونیک و در راستای استقرار فن‌آوری اطلاعات در نظام مدیریت پرونده‌های قضایی، ایجاد و توسعه سیستم مدیریت پرونده قضایی است چراکه بسیاری از مشکلات موجود در فرآیندهای دادرسی از طریق استفاده از کارکردهای فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات برطرف می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه قضایی رئیس کل دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: CMS سیستمی برای کمک به اشخاص مرتبط با پرونده‌های قضایی شامل کادر اداری و قضایی دادگاه‌ها، کادر اداری و مدیریتی قوه‌ قضائیه و اصحاب دعوا برای دریافت و مدیریت بهتر پرونده‌های قضایی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات است که با راه‌اندازی این سیستم دفاتر کاغذی سنتی از دادگستری‌ها جمع‌آوری شده و پرونده‌ها به‌ صورت الکترونیکی ثبت و روند رسیدگی به آنها دنبال می‌شود.

عبدالکریمی اضافه کرد: سیستم مدیریت پرونده قضایی، بانک اطلاعاتی جامعی است که سعی شده تا به واسطه آن تمام امور به صورت مکانیزه مدیریت شود و اقداماتی نظیر ثبت پرونده، صدور ابلاغیه، تعیین وقت رسیدگی و تنظیم صورت‌‌جلسه و صدور دستورات قضایی در سیستم ثبت و ضبط می‌شود تا انجام تقاضای ارباب‌رجوع راحت‌تر شده و پاسخگویی به آن‌ها نیز با سرعت انجام شود.

دادگستری کل استان قزوین در عملکرد اداری و قضایی رتبه نخست کشوری را کسب کرد

وی بیان کرد: طی آخرین گزارش ارزیابی عملکرد که توسط معاونت آمار و مرکز فناوری اطلاعات قوه ‌قضاییه اعلام شده، دادگستری کل استان قزوین در عملکرد اداری و قضایی براساس برآورد این معاونت رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه قضایی رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: در بخش عملکرد اداری، دادگستری استان با کسب میانگین امتیاز 2 هزار و 248 در رتبه نخست و در بخش قضایی با کسب میانگین امتیاز یک‌هزار و 440 رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است و در مجموع با 3 هزار و 515 امتیاز رتبه نخست کشوری را داراست.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول