اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد

اختصاص مقام نخست رشد آبیاری نوین کشور به جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: جنوب کرمان از نظر رشد سیستم آبیاری تحت فشار مقام نخست کشور را در بین 33 جهاد کشاورزی به خود اختصاص داده است.

اختصاص مقام نخست رشد آبیاری نوین کشور به جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مجید درینی در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد سه سال اخیر این نهاد اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از نظر رشد سیستم آبیاری تحت فشار مقام نخست کشور را در بین 33 جهاد کشاورزی به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه این نهاد در جذب تسهیلات هدفمندی یارانه‌ها در کشور نیز مقام نخست را کسب کرده است، افزود: جنوب کرمان در تولید بذر گندم به خودکفایی رسیده است.

درینی با اشاره به رشد 43 برابری خاکورزی حفاظتی تصریح کرد: اعتبارات این نهاد 12 برابر نسبت به سال 88 رشد داشته است.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌های مختلف در راستای تولید محصولات سالم خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی و استقلال آن از شمال استان و استقلال کارگروه کارشناسی آب، کشاورزی و منابع طبیعی از شمال استان از دیگر دستاوردهای سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با جذب 122 درصدی تسهیلات هدفمندی یارانه‌ها جنوب کرمان مقام نخست را به خود اختصاص داده است که در زمان ارائه این گزارش میانگین کشور 44 درصد بوده است.

درینی اذعان داشت: اعتبارات ملی در بخش زیربنایی آب و خاک در سال 88، مبلغ 4 میلیارد و 300 میلیون تومان بود که در سال گذشته به 51 میلیارد و 300 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: میزان مطالعات آب و خاک در جنوب کرمان نیز از 7 هزار هکتار در سال 88 به 16 هزار در سال گذشته ارتقا پیدا کرده است.

درینی افزود: جهاد کشاورزی جنوب کرمان تاکنون 40 هزار هکتار آبیاری تحت فشار داشته که 20 هزار هکتار آن طی سه سال گذشته انجام شده است و این میزان برای مدیریت بحران آب 15 هزار هکتار دیگر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این نهاد در زمینه سرعت رشد و جهش رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: در سال 88 میزان اجرای خطوط انتقال آب یا لوله‌گذاری در مسیر 20 کیلومتر بود که سال گذشته به 220 کیلومتر افزایش یافته است.

درینی گفت: سال گذشته میزان خاک‌ورزی حفاظتی 43 برابر شد و به میزان 21 هزار و 60 هکتار رسید.

وی تصریح کرد: سطح زیر کشت دانه‌های روغنی در جنوب کرمان از 7 هزار و 807 هکتار به 13 هزار 381 هکتار طی سه سال گذشته افزایش یافته است.

درینی خاطرنشان کرد: میزان تولید بذر گندم در جنوب کرمان از 3 هزار و 131 تن به 4 هزار و 916 تن در سال گذشته افزایش یافته است.

وی بیان داشت: در بحث شیلات از 250 هزار قطعه بچه ماهی در سال 88 به 500 هزار قطعه در سال گذشته رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: میزان تولید آبزیان در جنوب کرمان از 950 تن به یک‌هزار و 405 تن افزایش یافته است.

درینی افزود: تعداد شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای از 26 شرکت در سال 88 به 48 عدد در سال گذشته در جنوب کرمان افزایش یافته است و تعداد اعضای آنها نیز به 382 نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: این اقدامات از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و نتیجه همه همکاران در این نهاد است.

درینی خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن فصل کشت کشاورزان از کشت‌های بی‌رویه و تک‌محصولی خودداری کنند و قبل از کشت محصول به کارشناسان در مراکز خدمات کشاورزی مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: برای تولید محصول سالم و ارگانیک سموم و کود شیمیایی بهینه مصرف شود و کشاورزان مصرف کودهای حیوانی را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول