اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل:

اقتصاد مقاومتی برنامه‌ای جامع برای رشد کشور است

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد روابط بین‌الملل گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد ایزوله و دفاعی نیست بلکه برنامه‌ای جامع برای رشد و توسعه کشور است.

اقتصاد مقاومتی برنامه‌ای جامع برای رشد کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الله تقوی ‌در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و تقارن آن با ایام دهه کرامت به موضوع «اقتصاد مقاومتی» اشاره کرد و اظهار داشت: بحث چگونگی حوزه‌های مهم اقتصادی و تحریم‌های اعمال شده غرب علیه ایران را باید از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه هر جامعه‌ای برای رسیدن به تحول و توسعه نیازمند طی کردن مراتب خاصی است، افزود: این مراتب مورد نظر به لحاظ سابقه تاریخی جزو تجربیات آن جامعه محسوب می‌شود.

این کارشناس، به دوران هشت ساله دفاع مقدس و تجربیات به دست آمده از آن زمان تاکنون اشاره کرد و گفت: روند تحولات کشور در آن زمان و وجود مسایل و پدیده‌های مختلف و نیز جریان‌های عمده اقتصادی موجب شده بود تا در آن دوران با توجه به شرایط موجود از تمام توانایی‌ها و محدودیت‌ها به نحو مطلوب استفاده شود.

وی با بیان اینکه تلاش‌های اقتصادی ملت نیز در این راستا بسیار حایز اهمیت است ادامه داد: در پیش گرفتن صرفه‌جویی و قناعت و پرهیز از تجمل‌گرایی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصادی در زمان جنگ بوده است.

تقوی، ساده زیستی و دوری از مصرف‌گرایی را موجب متحول شدن جامعه و رابطه تولید و توزیع خواند و افزود: ساماندهی منابع و امکاناتی که برای اهداف نظام اقتصادی بود، نیز در آن دوران تاثیر داشت.

استاد دانشگاه‌های آزاد رشت، تعاون، همکاری و حضور فعال مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و نیز داشتن اهداف مشترک بین آنها را از دیگر ویژگی‌های موفقیت اقتصادی در زمان جنگ خواند و خاطرنشان کرد: هرگونه فرهنگ سازی، تبلیغات، یاوری، برابری و برادری نیز برای ارتقای آگاهی مردم موثر بوده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اذعان کرد: بحث مطرح شده اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری نیز با این نامگذاری ارتباط تنگاتنگ دارد.

تقوی اضافه کرد: بحث اقتصاد مقاومتی در کنار تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی می‌تواند کشور را به استقلال سیاسی و اقتصادی برساند.

وی با تصریح بر اینکه برخلاف عقیده برخی، اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد ایزوله و دفاعی نیست، ابراز کرد: اقتصاد مقاومتی بومی‌سازی توانمندی‌ها و ایجاد بستر برای ظرفیت‌های موجود است.

مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد رودسر و املش اقتصاد مقاومتی را موجب حمایت از سرمایه‌های سرگردان کشور در عرصه‌های مختلف اجتماعی دانست و افزود: ابن مسئله در دوران دفاع مقدس نیز چنین بوده است.

وی جنگ را با تمام سختی‌هایش برای کشور یک گنج و یک نعمت خواند و یادآور شد: بومی‌سازی فعالیت‌ها و ساماندهی توانمندی‌های داخلی از دیگر برکات جنگ تحمیلی بوده است.

تقوی، تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو عزم ملی در حوزه کلان و نیازمند وحدت قوای سه گانه در کنار مردم به ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی موجب می‌شود تا در درون کشور شاخص‌های توسعه اقتصادی مطرح و در راستای رشد کشور به کار گرفته شود.

این کارشناس، با بیان اینکه استفاده از منابع بومی در این راستا بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک انقباض اقتصادی برای کاهش فعالیت‌های عمرانی نیست بلکه برنامه‌ای جامع و مداوم برای پیشرفت کشور است.

وی بر روشنگری صحیح مسئولان نظام در این راستا تاکید کرد و متذکر شد: وحدت بین مردم و مسئولان به ویژه مسئولان ارشد نظام نیز در این راستا حایز اهمیت است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول