اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کهگیلویه و بویراحمد صورت ‌می‌گیرد

اعزام 4500 دانش‌آموز دختر به اردوهای راهیان‌نور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف بصیرت‌افزایی و روشنگری دانش‌آموزان در مقابل توطئه‌های دشمنان، 4 هزار و 500 دانش‌آموز دختر کهگیلویه و بویراحمدی به اردوهای راهیان‌نور اعزام می‌شوند.

اعزام 4500 دانش‌آموز دختر به اردوهای راهیان‌نور

شهرام مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: امسال 4 هزار و 621 نفر دانش‌آموز دختر کهگیلویه و بویراحمدی که در پایه دوم نظری مشغول به تحصیل هستند در قالب 12 کاروان از 16 مهرماه تا پایان آبان‌ماه به مشهد شهیدان استان خوزستان اعزام خواهند شد و در طول این اردوی سه روزه دانش‌آموزان با حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس بوی خوش شهادت را استشمام می‌کنند و با حماسه‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران طلایی دفاع مقدس بیشتر آشنا می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهداف اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان‌نور گفت: هدف از اعزام این دانش‌آموزان، آشنا کردن نسل جوان با فلسفه جهاد و شهادت در راه خدا با توجه به مقتضیات زمان، آشنایی آن‌ها با واژه ایثار، شهادت و فرهنگ دفاع مقدس در قالب درس آمادگی دفاعی است.

وی افزود: برگزاری این اردوها علاوه بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، ایجاد ارتباط بین نسل جوان کنونی و جوان نسل دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

مهدوی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده برای این کاروان‌ها، گفت: این کاروان‌ها با حضور در رزمایش شبانه در محل اردوگاه از یادمان‌های والفجر 8 در اروند‌کنار، گلزار شهدای خرمشهر، شلمچه، دهلاویه، هویزه و طلائیه به مدت سه روز بازدید خواهند کرد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات فرهنگی در این اردو‌ها در مسیرهای رفت و برگشت، اردوگاه‌های محل اسکان دانش‌آموزان و نیز در مناطق عملیاتی اشاره کرد و گفت: توزیع بسته‌های فرهنگی، برگزاری مسابقات فرهنگی متناسب با دفاع مقدس همراه با اهداء جوایز از جمله برنامه‌های فرهنگی است که انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 100 نفر روحانی، 50 نفر مداح و 50 نفر راوی و 400 معلم فرهنگی، دانش‌آموزان را در این کاروان‌ها همراهی می‌کنند و با اجرای برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده دانش‌آموزان را با زوایای پیدا و پنهان دفاع مقدس آشنا می‌کنند.

مهدوی معرفی اقتدار، عزت و از خودگذشتگی رزمندگانی که پیروزی علیه دشمنان تا بن دندان مسلح را برای انقلاب اسلامی به ارمغان آوردند را از دیگر اهداف اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان‌نور دانست.

وی یادآور شد: اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان‌نور زمینه‌ساز آشنا کردن نسل جدید با ارزش‌های دفاع مقدس و رزمندگانی است که تا آخرین قطره خون خود در این دفاع ایستادگی کردند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اثرات مثبت این اردوها بر شخصیت دانش‌آموزان گفت: در این اردوها آینده‌سازان مملکت با ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از پیش آشنا می‌شوند.

وی آشنایی دانش‌آموزان با آموزه‌های دینی و چگونگی شکل‌گیری و اهداف انقلاب اسلامی را در کنار کسب علم و دانش بسیار با اهمیت دانست، گفت: دشمنان در قالب جنگ نرم تفکر و ذهن دانش‌آموزان را امروز مورد هدف قرار داده‌اند که اردوی راهیان‌نور بستر و زمینه مناسبی برای بصیرت‌افزایی و روشنگری دانش‌آموزان در مقابل توطئه‌های شوم دشمنان خواهد بود.

مهدوی حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را رسالت و وظیفه‌ای مهم ذکر کرد، گفت: دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان و سرمایه‌های ارزشمند جامعه نقش مهم و تاثیرگذاری در اشاعه این فرهنگ دارند.

وی به نقش بسیج دانش‌آموزی اشا‌ره کرد و گفت: بسیج دانش‌آموزی مروج فرهنگ و تفکر ناب بسیجی در بین دانش‌آموزان است و در راستای تحقق آرمان‌های امام راحل و نهادینه شدن منویات رهبری معظم انقلاب به رسالت خود می‌پردازد.

مهدوی تصریح کرد: ترویج، تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی، تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری، حفاظت از هویت دینی و ملی، پیشرو بودن در تلاش و کوشش، تربیت و تحصیل، آزاداندیشی و عدالت‌خواهی از اهداف این نهاد مقدس است که سعی در نهادینه کردن این امور در بین دانش‌آموزان دارد.

وی اهتمام به تربیت دانش‌آموزان بسیجی بر پایه الگوهای علوی و فاطمی و معرفی آنان به منظور هدایت جامعه دانش‌آموزی کشور در راستای اهداف عالیه نظام را از دیگر اهداف بسیج دانش‌آموزی دانست.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعزام کاروان راهیان‌نور دانش‌آموزی با همکاری سپاه فتح، اداره‌کل آموزش و پرورش و استانداری کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌شود که به مدت سه روز آموزش بخش عملی درس آمادگی دفاعی خود را در مناطق جنوب کشور تجربه می‌کنند.

وی ارزشمندترین کار تربیتی برای دانش‌آموزان را برگزاری اردوهای راهیان‌نور ذکر کرد و گفت: اعزام دانش‌آموزی در قالب کاروان‌های ‌راهیان‌نور جزء خاطره انگیزترین روزهای تحصیل هر دانش‌آموز است، چرا که این دانش‌آموزان افتخار قدم گذاشتن به برترین سرزمین‌ها را در این اردوها پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:‌ اعزام دانش‌آموزان در قالب کاروان راهیان‌نور هر ساله با هدف افزایش روحیه جهادی، ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، انتقال فرهنگ دفاع مقدس و بسیج از نسل گذشته به نسل سوم و چهارم انقلاب، گذراندن دوره عملی آمادگی دفاعی، تکریم شعائر دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره سلحشوری‌های دلاورمردان دفاع مقدس صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول