اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه امام صادق (ع) بوشهر:

اردوهای راهیان نور به دنبال تحکیم پیوند ارزشی نسل جوان است

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور زنده نگه داشتن نام و یاشهدا، ایثارگران و تحکیم پیوند ارزشی و فرهنگی نسل جوان است.

اردوهای راهیان نور به دنبال تحکیم پیوند ارزشی نسل جوان است

علی شیخیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: آشناسازی نسل جوان با فریضه جهاد در راه خدا با توجه به مقتضیات زمان و حفظ و ارتقای روحیه جهاد، ایثار و استکبارستیزی در جامعه به ویژه جامعه دانش‏آموزان و فرهنگیان از دیگر اهداف برگزاری این اردوها به شمار می‎رود.

وی افزود: از اهداف مهم دیگر در اجرای این برنامه عظیم مقابله با جنگ نرم دشمن از طریق الگودهی و معرفی جلوه‏های عینی ایثار، مقاومت و شهادت و تبیین عزت، عظمت و اقتدار ملت ایران در برابر استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار است.

شیخیانی ادامه داد: بیان فرهنگ و ارزش‎های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل نوجوان از دیگر اهداف است.

وی یادآور شد: با یاری خداوند دانش‏آموزان ضمن بازدید و آشنایی با مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس در جنوب از حضور راویان دفاع مقدس و بیان خاطرات این عزیزان در طول اجرای اردو که هر مرحله سه روز خواهد بود، بهره‎مند خواهند شد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: سعی خواهد شد اعزام دانش‎آموزان با استفاده از حال و هوای دوران اعزام رزمندگان به جبهه‏ها صورت گیرد یعنی محل اعزام و بدرقه کاروان باید محل اعزام رزمندگان در دوران دفاع مقدس باشد و از جانبازان و ایثارگران عزیز نیز برای بدرقه دانش‏آموزان دعوت خواهد شد و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی همراه با سرود و رجزخوانی‎های حماسی طوری که یادآور ایام دفاع مقدس باشد، اجرا خواهد شد.

شیخیانی افزود: در طول مسیر نیز راویان ضمن بیان خاطرات دفاع مقدس، کلیات دفاع مقدس اعم از تاریخ شروع و پایان جنگ و مناطق مورد اشغال توسط دشمن، جنگ شهرها، به کار بردن سلاح شیمیایی توسط دشمن و نقش آمریکا در حمایت از رژیم بعث را توضیح خواهند داد.

وی یادآور شد: از دیگر برنامه‎های طول مسیر ، اجرای مسابقات فرهنگی ، همخوانی سرودهای دانش‎آموزی و انقلابی ، برگزاری نمازهای جماعت ، پخش فیلم‎های دفاع مقدس و پاسخگویی به شبهات عقیدتی و دینی دانش‎آموزان توسط روحانیون معظم خواهد بود.

شیخیانی ادامه داد: البته به منظور ایجاد حس مسئولیت‎پذیری و تحقق نظم جمعی در طول مسیر سعی می‏شود امورات اردو بیشتر به دانش‎آموزان واگذار شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اضافه کرد: روزانه بعد از نماز جماعت صبح و بیان احکام، تلاوت دعای عهد، ورزش صبحگاهی، صبحگاه و اجرای برنامه رادیو اردوگاه برای ایجاد شور، نشاط و هیجان خواهیم داشت و بعد از پایان این برنامه‎ها رسما حرکت دانش‎آموزان به سمت زیارتگاه‎ها و یادمان‎ها شروع خواهد شد و دانش‎آموزان در زیارتگاه‎های اروند، شلمچه، هویزه، طلائیه و دهلاویه حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول