اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور:

ساماندهی کتابخانه‌های مساجد کشور آغاز شد‌

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری رئیس ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور از آغاز ساماندهی کتابخانه‌های مساجد کشور خبر داد.

ساماندهی کتابخانه‌های مساجد کشور آغاز شد‌

مرتضی طاهریان عصر امروز در حاشیه زیارت مرقد مطهر امام‌زاده سید عباس ابن موسی ابن جعفر (ع) بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این طرح برای کتابخانه‌های مخزن‌دار کانون‌های مساجد به اجرا در می‌آید.

وی شمار کتابخانه‌های مساجد کشور را 10 هزار کتابخانه اعلام کرد و گفت: از این تعداد پنج هزار کتابخانه مخزن‌دار و پنج هزار کتابخانه باز است.

طاهریان با بیان اینکه از فردا سفرهای نظارتی کارشناسان کتابخانه‌های این دبیرخانه به استان‌های کشور به منظور طرح ساماندهی آغاز می‌شود، افزود: بر اساس مجوز وزارت ارشاد ما راساً به کتابخانه‌ها یک مجوز ارائه می‌کنیم.

به گفته وی، در اجرای این طرح همچنین کتابخانه‌های کانون‌های مساجد درجه‌بندی می‌شوند.

معاون فرهنگی و هنری رئیس ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور افزود: بر همین اساس برای صدور این مجوز، کتابخانه‌های شهری کانون‌های مساجد باید دارای 100 متر فضا و کتابخانه‌های روستایی 70 متر فضا باشند.

وی تصریح کرد: در طرح ساماندهی کتابخانه‌ها نرم‌افزار مهر مساجد نیز پیش‌بینی شده که تمام این اقدامات برای ارتقای سطح کتابخانه‌های مساجد صورت می‌گیرد.

طاهریان همچنین از پیش‌بینی ارائه آموزش برای فعالان کتابخانه‌هایی که مجوز صادر می‌شود،‌ توسط این دبیرخانه خبر داد و گفت:‌ طرح ساماندهی کتابخانه‌های مساجد از مهم‌ترین فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سال جاری به شمار می‌رود.

وی شمار کتاب‌های کانون‌های مساجد کشور را 13 میلیون جلد کتاب عنوان کرد و افزود: طی نیمه نخست امسال نیز 300 هزار جلد کتاب با عناوین مختلف به کتابخانه‌های کانون‌های مساجد کشور ارسال کردیم.

معاون فرهنگی و هنری رئیس ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: به همین میزان نیز طی نیمه دوم امسال برای افزایش منابع، کتاب‌های کانون‌های مساجد به این کتابخانه‌ها ارسال می‌شود.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول