اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان خبر داد

ارائه 1.8میلیون نفرساعت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی‌ وحرفه‌ای کردستان از ارائه یک‌میلیون و 830 نفر ساعت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در این استان در شش ماه سال نخست امسال خبر داد.

ارائه 1.8میلیون نفرساعت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در کردستان

سیدجمیل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: میزان ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در 6 ماهه نخست سال گذشته یک میلیون و 589 نفر ساعت بوده است.

وی تصریح کرد: در زمینه ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در سال‌جاری با تلاش همکاران رشد 14 درصدی را در استان داشته‌ایم.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای کردستان از افزایش رشته‌های حرفه‌ای در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای در سال گذشته در این استان 157 حرفه آموزشی بوده که با افزایش 18 درصدی به 185 حرفه رسیده است.

احمدی از ارائه یک‌میلیون و 120 هزار و 632 نفر ساعت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در آموزشگاه‌های آزاد خبر داد و افزود: این میزان آموزش در 88 مرکز آموزش فنی‌‌و‌حرفه‌ای آزاد در این استان ارائه شده است.

به گفته وی، میزان آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای ارائه شده در شش ماهه نخست سال گذشته 996 هزار نفر ساعت بوده است.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای کردستان افزود: از کل آموزش‌های ارائه شده امسال در آموزشگاه‌های آزاد 787 هزار و 230 نفر ساعت به خواهران و 343 هزار 327 نفر ساعت به برادران ارائه شده است.

به گفته احمدی، میزان آموزش‌های ارائه شده در کارگاه‌های جوار دانشگاهی 13 هزار و 106 نفر ساعت است که نسبت به تعهدات خود 9.68 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی از ارائه 138 هزار و 437 نفر ساعت آموزش‌های فنی‌‌وحرفه‌ای در کارگاه‌های پادگان لشکر 28‌ در شش ماهه اول سال‌جاری خبر داد و گفت: ارائه آموزش‌های فنی‌‌وحرفه‌ای در کارگاه‌های ثابت استان یک‌میلیون و 112 هزار نفر ساعت است.

*ارائه 155 هزار نفر ساعت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در روستاها

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان تصریح کرد: در روستاهای سطح استان نیز 155 هزار و 99 نفر ساعت آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در رشته‌های مرتبط و مورد نیاز منطقه ارائه شده است.

احمدی همچنین از ارائه بیش از 277 هزار و 432 ساعت آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای به زندانیان در این استان خبر داد و گفت: 110 هزار نفر ساعت آموزش توسط کارگاه‌های سیار شهری به علاقمندان در سطح استان در 6 ماهه نخست امسال ارائه شده است.

به گفته وی، در حال حاضر این اداره‌کل با 18 مرکز فعال و کاملاً مجهز آموزش‌های فنی‌‌وحرفه‌ای را با توجه به نیاز استان به مردم ارائه می‌دهد.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای کردستان افزود: در حال حاضر هشت رشته صنعت، برق، الکترونیک ابزار دقیق، ماشین ابزار، تعمیر آسانسور، پله‌برقی، جوشکاری، تولید مبلمان، حفاظت و ایمنی در محیط کار تکنولژی کنترل مکانیک خودرو در مرکز فنی‌وحرفه‌ای این استان آموزش داده می‌شود.

احمدی با بیان اینکه درحال حاضر 40 دانشجوی مرد ترم سوم در رشته‌های فوق‌الذکر مشغول به تحصیل هستند، افزود: از ترم آینده نیز رشته ممیزی انرژی در ساختمان مربوط به خانم‌ها فعال می‌شود.

وی تعداد کل مراکز آموزشی فنی‌وحرفه‌ای دولتی دارای چارت تشکیلاتی در استان را تا قبل از سال‌جاری 9 مرکز عنوان کرد و گفت: با افزودن هفت مرکز جدید دولتی در سال‌جاری تعداد این مرکز به 16 مورد ارتقا یافته است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول