اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد راهیان نور استان سمنان:

90 درصد والدین دانش‌آموزان از اردوهای راهیان نور رضایت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد راهیان نور استان سمنان اعلام کرد: بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده در زمینه نحوه اجرای اردوهای راهیان نور، 90 درصد والدین دانش‌آموزان از این برنامه عظیم فرهنگی رضایت دارند.

90 درصد والدین دانش‌آموزان از اردوهای راهیان نور رضایت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اسحاق هراسانیان عصر امروز در نشست مشترک سپاه قائم آل محمد(عج) و اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در خصوص اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی که در سالن جلسات سپاه استان سمنان برگزار شد، ادامه داد: برنامه‌ریزان اردوهای راهیان‌ نور امسال از نگاه دانش‌آموز مخاطب‌محور به دانش‌آموز مشارکت‌محور تغییر رویه داده‌اند و دانش‌آموزان در مدیریت و اجرای برنامه‌های راهیان‌ نور حضور مشارکتی و مؤثرتری دارند.

وی در خصوص تبدیل ناوگان اعزام از اتوبوس به قطار بیان داشت: ابتدا تمام تمهیدات در خصوص اعزام با اتوبوس برنامه‌ریزی شده بود؛ اما با وجود تمام مشکلات موجود و هزینه‌بر بودن استفاده از ناوگان قطار نسبت به اعزام با اتوبوس، این طرح اتخاذ و عملیاتی شد.

اعزام زائران راهیان نور استان سمنان با قطار

رئیس ستاد راهیان نور استان سمنان ادامه داد: سمنان تنها استانی است که خطوط ریلی را برای ایجاد امن‌ترین تردد و رفع دغدغه خانواده‌های دانش‌آموزان اعزامی برقرار کرده است.

هراسانیان خاطرنشان کرد: سپاه استان سمنان، این طرح را با هماهنگی استاندار‌ و نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی به خصوص علیرضا خسروی نماینده شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی پیگیری کرد که در نهایت با همکاری مدیرعامل راه‏آهن ایران، این موضوع نهایی و اجرایی شد.

وی گفت: خط ریلی از مبدأ که استان سمنان و شهرستان‌های آن است تا مقصد – اندیمشک- در نظر گرفته شده و از اندیمشک تا محل اسکان دانش‏آموزان اعزامی، اتوبوس‌های مجهزی در اختیار کاروان‏‌ها قرار می‌گیرد.

هراسانیان با بیان اینکه کل مدت حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی چهار روز از زمان اعزام تا برگشت است، یادآور شد: اعزام دانش‏آموزان به مناطق عملیاتی در دو مرحله صورت خواهد گرفت.

رئیس ستاد راهیان نور استان سمنان عنوان کرد: مرحله نخست اعزام از 20 آبان ماه از شهرستان شاهرود است و در این مدت، اعزام هشت کاروان دختران دانش‌آموز تا 11 آذر ماه ادامه خواهد داشت.

هراسانیان در ادامه به بیان تاریخ اعزام شهرستان‌های استان سمنان پرداخت و گفت: دانش‏‏آموزان سمنان، دامغان و امیرآباد 24 آبان ماه، بیارجمند بسطام و میامی 26 آبان، شاهرود 30 آبان و گرمسار و مهدیشهر ششم آذر ماه به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

وی عنوان کرد: در بخش نخست اعزام که به دختران دانش‌آموز اختصاص دارد، 3 هزار و 100 نفر دانش‌آموز دختر پایه دوم دبیرستان در قالب درس آمادگی دفاعی به همراه 664 نفر عوامل اجرایی آموزش دیده متشکل از روحانیان، خواهران طلبه، راویان، امدادگران، فیلم‏بردار و مداحان اهل بیت(ع) اعزام می‌شوند.

رئیس ستاد راهیان نور استان سمنان یادآور شد: مرحله دوم اعزام به پسران مقطع دوم دبیرستان اختصاص دارد و با هماهنگی‌های صورت گرفته، این اعزام‌ها بعد از امتحانات ترم اول صورت خواهد گرفت.

هراسانیان گفت: دانش‌آموزان در مدت حضور در مناطق عملیاتی از یادمان‌های شرهانی، فتح‌المبین، هویزه و شلمچه دیدن خواهند کرد و در رزمایش رزمی پادگان شهید مسعودیان اهواز حضور خواهند یافت.

حضور دانش‌آموزان در راهیان‌ نور داوطلبانه و رایگان است

رئیس ستاد راهیان نور استان سمنان تأکید کرد: حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهیان‌ نور کاملاً داوطلبانه و به صورت رایگان است و به هیچ وجه شرکت در این اردوی فرهنگی تأثیری در نمره درس آمادگی دفاعی آنها ندارد.

وی اظهار داشت: تیم تحقیقاتی مشترکی در سپاه و بسیج و آموزش و پرورش، کار تحقیقی و پژوهشی گسترده‌ای را در خصوص راهیان‌ نور انجام داده‌اند و بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، حدود 90 درصد از والدین دانش‌آموزان از اجرای اردوهای راهیان نور تاکنون، راضی بوده‌اند.

هراسانیان افزود: با برنامه‌ریزی دقیق سپاه و بسیج و آموزش و پرورش آمادگی انجام این کار بزرگ فرهنگی وجود دارد.

وی تصریح کرد: حرکت تربیتی راهیان نور بر مبنای انسان‌سازی است و انقلاب اسلامی از تجربیات گران‌سنگی در این حوزه برخوردار است که به صورت عملی و عینی در دفاع مقدس، برخورد و مقابله با فتنه و ایستادگی معجزه‌گون برابر استکبار جهانی، این تجربه را شاهد بوده‌ایم.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول