اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

اردوهای راهیان نور ابزار شناساندن فرهنگ عاشوراست

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: تقویت اردوهای راهیان نور در حقیقت دست یافتن به ابزار اصلی شناساندن فرهنگ عاشوراست.

اردوهای راهیان نور ابزار شناساندن فرهنگ عاشوراست

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، محمد بناییان‏سفید ظهر امروز در مراسم بدرقه نخستین کاروان اعزامی راهیان نور شاهرود و میامی که با حضور 400 نفر از دانش‌آموزان دختر سال دوم متوسطه و مسئولان شهرستان شاهرود و استان سمنان در ایستگاه راه‏آهن شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ ما نشأت گرفته از فرهنگ اصیل عاشوراست و امروز اقتدار علمی، دفاعی و فرهنگی ایران اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود:‌ دشمن برابر کشور اسلامی ایران، دو هدف کم‏رنگ کردن عاشورا و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه دنبال می‌کند که به فضل الهی و با بصیرت، شناخت و معرفت مردم نسبت به فرهنگ عاشورا و ارزش‌های آن در اجرای این دو هدف ناکام مانده‏اند.

وی گفت: یکی از مسائل بسیار مهم که آمریکا، صهیونیسم و دنیای غرب آن را دنبال می‌کنند، از بین بردن راه شهداست و دشمن با تهاجم فرهنگی و تمام قوتش این هدف شوم را در داخل کشورمان دنبال می‌کند.

بناییان‏سفید گفت: راهیان نور سفری معنوی، عرفانی، سازندگی، مهارت، هویت و شناساندن فرهنگ عاشوراست.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، ظهر امروز حدود 400 نفر از دانش‏آموزان شهرستان شاهرود در قالب نخستین کاروان راهیان نور دانش‏آموزی استان سمنان در سال‏جاری، عازم مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس شدند.

این مراسم بسیار باشکوه و با استقبال خانواده‏های دانش‏آموزان شاهرودی برگزار شد و برای اولین بار حال و هوای دیگری از اعزام کاروان‏های راهیان نور داشت.

کاروان‏ راهیان نور دانش‏آموزان شاهرودی با تلاش‏های انجام شده از سوی مسئولان سپاه استان سمنان، آموزش و پرورش و نمایندگان مردم دامغان، سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار از طریق شبکه ریلی عازم مناطق عملیاتی دوران جنگ تحمیلی شدند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول