اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان دست روی دست خود نگذارند

رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان استان زنجان ضروری است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان استان زنجان ضروری است.

رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان استان زنجان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‎نژاد ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات سیل‌زدگان شهرستان ماهنشان اظهار داشت: برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان استان زنجان نباید دست روی دست گذاشت.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به مشکلات مناطق سیل‌زده استان زنجان یک وظیفه ذاتی برای دستگاه‎های اجرایی و مسئولان است، خاطر نشان کرد: حضور مسئولان سبب کاهش فشارها و دردهای مردم خسارت دیده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید راهکارهای مناسبی برای رفع مشکلات مناطق سیل‌زدگان استان زنجان ارائه شود، اضافه کرد: سیستم‎های بانکی استان منتظر ابلاغیه نباشند.

وی با اشاره به اینکه در مواقع بحران نوع کمک به آسیب‌دیدگان نباید همچون شرایط عادی و جاری باشد، تصریح کرد: در مواقع بحران اخذ مجوز برای انجام کاری و فوت وقت معنی ندارد.

رئوفی‎نژاد مصوبه وزیران را در زمینه استمهال وام کشاورزان یک ابلاغ راهگشا برشمرد و افزود: تسهیلات تا 100 میلیون ریال کشاورزان از سال‎های 79 تا 91 به مدت پنج سال بدون اعمال جریمه تقسیط می‏شود.

*سهم زنجان از تسهیلات کشاورزی اعلام شد

وی با تاکید بر اینکه سهم استان زنجان از تسهیلات کشاورزی 630 میلیارد ریال اعلام شده است، تصریح کرد: باید این تسهیلات تا پایان سال جاری جذب شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر تسهیلات کشاورزی ابلاغ شده تا پایان سال جاری جذب نشود به استان‏های دیگر ارائه می‎شود، ادامه داد: 20 درصد از این اعتبارات سرمایه در گردش است.

وی با اشاره به اینکه بهره تسهیلات کشاورزی 13 درصد اعلام شده است، خاطر نشان کرد: اختیار این تسهیلات نیز بر عهده ستاد استانی گذاشته شده است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه بازسازی محله‎هایی که بر اثر سیل خسارت دیده است، ضروری است، یادآور شد: در زمینه پرداخت تسهیلات نیز باید از این مناطق حمایت شود.

وی با بیان اینکه از جمله بخش‏های خسارت‌دیده شامل منازل، پل‎ها، راه‏ها، باغات، شیلات و تاسیسات می‎شود، تصریح کرد: در حال حاضر مشکلی برای پرداخت تسهیلات در استان زنجان وجود ندارد.

رئوفی‎نژاد با اشاره به اینکه پرونده 178 واحد مسکونی تخریب شده به بانک‎های استان زنجان معرفی شده است، اضافه کرد: سرانه تسهیلات پرداختی به این واحدها 30 میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه تسهیلات طرح‎های توسعه کشاورزی نیز با هفت درصد توسط بانک کشاورزی اعطا می‏شود، یادآور شد: باغات تخریب شده نیز اصلاح شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه پل‎های احداث شده در مناطق سیل‌زده تعجیلی و اضطراری بوده است، تصریح کرد: باید این پل‎ها را با اضافه‌کردن چند دهنه دیگر مقاوم سازی کرد.

وی با اشاره به اینکه باید سیل بندهایی برای حفاظت از روستاهای استان زنجان ایجاد شود، ادامه داد: سیل جاری شده نیز باید در یک مسیر خالی از سکنه هدایت شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه پخش سیلاب در نقاط مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: این امر سبب پیشگیری از خسارت به روستاها و نقاط مختلف استان می‎شود.

وی با تاکید بر اینکه دیوارهای حفاظتی در روستاها نیز ایجاد شود، تصریح کرد: کانال‎ها و پل‎ها نیز در مناطق اصلی ایجاد شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در روستای ملک‎باغی مشکل برق وجود ندارد، اضافه کرد: اگر متقاضی جدیدی نیز وجود داشته باشد برق مورد نیاز وی را تامین می‏کنیم.

عادل کاظمی با اشاره به اینکه 5 میلیارد و 600 میلیون ریال در مناطق سیل‌زده استان زنجان هزینه شده است، افزود: انتظار داشتیم فرمانداری‎ها از محل اعتبارات بحران، شرکت توزیع برق استان را حمایت کنند.

انتهای پیام/73006/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول