اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش ابهر:

راهیان نور مستحکم‌ترین دژ در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی آموزش و پرورش ابهر گفت: اردوهای راهیان نور با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس برگزار می‌شود.

راهیان نور مستحکم‌ترین دژ در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، نقی عزیزخانی ظهر امروز در جلسه هماهنگی اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی با بیان اینکه در فرهنگ دینی ما شهید و شهادت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: ‌شهیدان با جان‌فشانی‌ها و از خودگذشتگی‌های خود در پیشگاه خداوند ماجورند و در جوار رحمت واسعه الهی قرار دارند.

وی افزود: شهیدان با اهدای تمام هستی خود و با مقاومت وصف‌‌ناپذیر خود در برابر استکبار درصدد حفظ حکومت اسلامی بودند و اینک ما باید با یادبود شهدا دِین خود را در قبال آنان مبنی بر حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ادا کنیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش ابهر با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه تصریح کرد: دفاع از آرمان‌های شهدا، وظیفه تمام آحاد مردم است و ملت ایران باید ارزش‌های به یادگار مانده از شهدا را با جان و دل حفظ کرده و اجازه ندهند که ارزش‌های واهی جای اهداف و دستاوردهای خون شهدا را بگیرد.

وی افزود: شهیدان جان خود را در راه وطن نثار کردند و توانستند بدین طریق حیات جاودانه خریداری کنند.

عزیزخانی علت جاودانگی شهدا را در سرمشق‌گیری آنان از آیات قرآن عنوان کرده و ابراز داشت: شهدا توانستند با تاسی به قرآن و ائمه معصومین در برابر دشمنان مقاومت کرده و بدین ترتیب نام ایران و ایرانی را سرافراز کنند.

وی هدف اصلی برگزاری راهیان نور کشور را ایجاد روحیه ایثار و شهادت در جوانان عنوان و اضافه کرد: متولیان این کار فرهنگی در تلاش هستند که با برگزاری این اردوهای زیارتی، جوانان را با منش زندگانی شهیدان آشنا کرده و راه و روش زندگی صحیح را به آنان تبیین کنند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش ابهر با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: باید با تمام تلاش خود جوانان و نوجوانان را با خودگذشتگی‌ها و جان‌فشانی‌های دلاورمردان و بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس آشنا کرده و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.

وی افزود: اردوی راهیان نور با هدف گسترش و ترویج فرهنگ غنی عاشورایی، دفاع مقدس و سیره شهیدان عالی مقام در جامعه به ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

عزیزخانی تصریح کرد: امروز دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند که باید این توطئه‌ها را به دانش‌آموزان شناسانده و ایشان را در مسیر دفع این توطئه‌ها یار و یاور باشیم.

قنبری افزود: اردوهای راهیان نور یکی از بهترین روش‌ها برای آشناسازی دانش‌آموزان با رشادت‌ها و دلاورمردی‌های بسیجیان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شود که باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن بهره‌گیری شود.

وی اردوی راهیان نور را به عنوان مستحکم‌ترین دژ و سنگر در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان اعلام کرد و بیان داشت: شرکت دانش‌آموزان در این اردوها به صورت داوطلبانه است.

انتهای پیام/73001/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول