اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

اطفای 31 مورد حریق در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از اطفای 31 مورد حریق در سال گذشته در استان زنجان خبر داد.

اطفای 31 مورد حریق در استان زنجان

قدرت سعادتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام گرفته وجود آرامش در جامعه روستائی به اثبات رسیده است.

وی با بیان اینکه جامعه روستائی به دلیل درگیر نشدن با مشکلات زندگی صنعتی از آرامش لازم برخوردار است تصریح کرد: زندگی شهری به دلیل برخورداری از خدمات رفاهی و بهداشتی آسایش داشته اما از آرامش بهره نمی‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با مهم خواندن ایجاد آرامش در جامعه افزود: روستائیان از آرامش کافی برخوردار بوده و در زندگی دغدغه‌های کمتری دارند.

وی استفاده از طبیعت و مواهب الهی را از دلایل آرامش روستائیان برشمرد و افزود: یکی از اثرات منابع طبیعی ایجاد آرامش در جامعه است.

سعادتی با بیان اینکه باید به گونه‌ای در جامعه برنامه‌ریزی شود تا مردم همیشه از منابع طبیعی استفاده کنند خاطر نشان کرد: استفاده از طبیعت از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

وی به ضرورت فرهنگ‌سازی در راستای استفاده از منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: باید در این زمینه همه افراد جامعه از جمله رسانه‌ها، مطبوعات، علما، دانشجویان و اساتید آگاه‌سازی کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه منابع طبیعی تامین کننده امنیت زیستی جامعه است یادآور شد: منابع طبیعی در تولید اکسیژن، غذا و آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی از فعالیت 25 گشت مراقبتی در راستای حفظ منابع طبیعی در روز 13 فروردین خبر داد و افزود: این گشت‌ها در بخش‌های مختلف استان در راستای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و تصرفات اقدامات لازم را انجام دادند.

سعادتی با بیان اینکه در سال گذشته 31 مورد آتش‌سوزی در استان زنجان به وقوع پیوست خاطر نشان کرد: این آتش‌سوزی‌ها در 430 هکتار از اراضی استان رخ داده بود.

وی از کاهش میزان آتش‌سوزی‌ها در 13 فروردین سال جاری خبر داد و گفت: به دلیل بارندگی‌های مداوم در سال جاری آتش‌سوزی خاصی در این روز گزارش نشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه آتش‌سوزی موجب صدمه زدن به طبیعت و زندگی افراد و موجودات دیگر می‌شود خاطر نشان کرد: آتش‌سوزی موجب از بین رفتن بذر گیاهان می‌شود.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول