اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان:

80 درصد واحدهای تولیدی با مالیات بر ارزش افزوده مشکل دارند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان گفت: 80 درصد واحدهای تولیدی استان سمنان در زمینه مالیات بر ارزش افزوده مشکل دارند و قطعه‏‌سازان خودرو اصلی‏‌ترین صنایع در این بخش محسوب می‏‌شوند.

80 درصد واحدهای تولیدی با مالیات بر ارزش افزوده مشکل دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدحسن عصارحسینی صبح امروز در گردهمایی تولیدکنندگان استان سمنان که با حضور علی‏رضا خسروی نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به حجم زیاد مشکلات موجود در بخش امور مالیاتی، بانک‏‌ها و دریافت تسهیلات، تأمین اجتماعی، برق، گاز، آب و ... اشاره کرد.

وی ادامه داد: 80 درصد واحدهای تولیدی استان سمنان در زمینه مالیات بر ارزش افزوده مشکل دارند و در این زمینه باید فکری اساسی کرد.

عصارحسینی که یکی از مدیران واحدهای صنعتی استان سمنان بوده و در زمینه قطعه‏‌سازی خودرو فعالیت دارد، افزود: 145 واحد قطعه‏‌ساز خودرو در استان سمنان اصلی‏‌ترین صنایعی محسوب می‏‌شوند که در این زمینه مشکلات عدیده دارند.

وی بیان کرد: پیشنهادی که نماینده سمنان در مجلس می‏‌تواند قدرت‏مندانه آن را به کمیسیون‏‌های اقتصاد و صنایع مجلس شورای اسلامی ببرد، این است که در زمینه مالیات بر ارزش افزوده خودروها بازنگری شود.

عضو هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان افزود: شرکت‏‌های خودروساز مالیات بر ارزش افزوده خودرو را از سال 1387 از مردم دریافت و در دفاتر خود ثبت کرده‏‌اند.

عصارحسینی اظهار داشت: آنها ادعا کرده‏‌اند که بخشی از این مالیات‏‌ها را به قطعه‏‌سازان برگشت داده و بخشی را نیز به عنوان مابه‏التفاوت به حساب دولت واریز کرده‏‌اند، اما این طور نیست و این مسئله باید پیگیری شود.

عضو هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان تصریح کرد: شرکت‏‌های خودروساز می‏‌گویند این اقدام انجام شده است و در حالی که باید ارزش افزوده قطعه ساخته شده را به قطعه‏‌سازان برگردانند که این اقدام را انجام نداده‏‌اند.

عصارحسینی پیشنهاد داد: در راه‌حلی ساده باید طلب‏‌هایی که صنایع در بخش ارزش افزوده دارند، جزو مطالبات آنها از سازمان امور مالیاتی محاسبه شده و برای محصول نهایی در نظر گرفته و هنگام پرداخت مالیات به حساب تولیدکنندگان منظور شود.

وی تصریح کرد: باید ارزش افزوده خودرو مستقیماً هنگام فروش به حساب سازمان امور مالیاتی واریز شود و در این بخش، مطالبات صنایع جزو مانده حساب آنها محسوب و از مجموع مالیات آنها کسر شود.

عضو هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان افزود: یک‏‌هزار و 100 واحد قطعه‏‌ساز در کشور وجود دارد که همه آنها از سه سال پیش تاکنون درگیر این معضل هستند و از این تعداد، 140 واحد قطعه‎‏ساز استان سمنان نیز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‏‌کنند.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول