اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهریورماه صورت می‌گیرد

اتمام ساخت بیمارستان 64 تختخوابی نیکشهر

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری نیکشهر گفت: تا شهریورماه امسال، ساخت بیمارستان 64 تختخوابی شهرستان نیکشهر به اتمام می‌رسد.

اتمام ساخت بیمارستان 64 تختخوابی نیکشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، مهدی سرحدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به مسائل و مشکلات مردم و مراجعات عدیده آنها به فرمانداری و نیز گزارش مستندی از عملکرد مدیران طی یک سال گذشته اظهار داشت: متاسفانه وضعیت ارائه خدمات به مردم از سوی بیش از نیمی از دستگاه‌های اجرایی بسیار بغرنج بوده و امکان دفاع از مدیران وجود ندارد و لذا بر اساس این گزارشات اگر ریز وارد مسائل و مشکلات و کم کاری مدیران شویم ناچار هستیم برخورد جدی کنیم و از طریق استانداری موضوع از طریق مدیران کل پیگیری و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: مدیران حق ندارند مردم را در فرآیند امور اداری معطل کنند و ملزم به تکریم مردم، ارائه پاسخ شفاف و پیگیری امور آنها هستند.

سرپرست فرمانداری نیکشهر ادامه داد: مردم ولی نعمت ما هستند و فلسفه وجودی ما و سکانداری ما در شهرستان و صندلی ریاست فقط و فقط درد مردم و توجه به آنها است و اصلاً پذیرفتنی نیست ارباب رجوع با معطلی و ناراضی از دستگاه اجرایی بیرون برود.

سرحدی خواستار حل مسائل مربوط به بهداشت و درمان، آبرسانی، راه‌های روستایی به روستاییان و ارائه خدمات عمومی به مردم شد.

وی بیان کرد: باید به نحو احسن و درست مدیریت شوند و از تمام ظرفیت شهرستان استفاده شود و همه مدیران باید ارتباط و تعامل بیشتری با مدیران استانی در راستای انعکاس مسائل و مشکلات و درخواست‌های مردمی داشته باشند.

سرپرست فرمانداری نیکشهر با اعلام اینکه بیمارستان 64 تختخوابی نیکشهر با توجه به پیشرفت بالای 80 درصدی تا شهریور ماه سال‌جاری به اتمام می‌رسد گفت: بسیاری از مشکلات بهداشتی درمانی مردم منطقه حل خواهد شد.

سرحدی تصریح کرد: روسای ادارات از ترک خودسرانه اداره پرهیز کنند و باید قبل از خروج از شهرستان هماهنگی و موافقت لازم را بگیرند و سپس شهر را ترک کنند.

وی نظارت لازم بر تمامی اصنافی که در روستاها وجود دارند توسط ادارات متولی را خواستار شد و کنترل‌های ضروری معمول شود تا روستاییان اجناس را با قیمت غیر واقعی و چند برابر خرید نکنند.

سرپرست فرمانداری نیکشهر بیان داشت: در سال گذشته در بحث جمع‌آوری زکات، شهرستان نیکشهر رتبه خوبی داشته و امسال هم باید آن تلاش‌ها صورت پذیرد.

مولوی عبدالله وحیدیفر امام جمعه اهل سنت نیکشهر و حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی امام جمعه اهل تشیع شهرستان نیکشهر نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت رعایت طرح تکریم ارباب رجوع اظهار داشتند: علاوه بر خیر برکت دنیوی اجر اخروی هم دارد و باید مسئولان، مردمی که به عنوان ارباب رجوع در ادارات مراجعه می‌کنند نوعی مزاحم تلقی نکنند و کار آنها را اگر به خوبی انجام نمی‌دهند و نمی‌توانند از عهده انجام کار آنها برآیند با خوشرفتاری از مراجعان استقبال کنند تا راضی برگردند.

آنان توجه به یتیمان از بهر مال خود را تاکید کردند و خواستار حمایت از یتیمان شدند.

×قیمت اجناس در بازار کنترل شود

رئیس اداره اطلاعات شهرستان نیکشهر در این جلسه گفت: توجه به حقوق مردم و احترام به مردم از برکات این نظام و انقلاب و افتخار نظام است و باید این اصل، ماموریت ما در تمام مسائل و روند کاری ما باشد.

عبداللهی افزود: مسئولان باید مردم را درک کنند و افتخار کنند که مردم به شما مراجعه می‌کنند و حتما تکریم کنید نه تنها از حیث مدیر نظام جمهوری اسلامی بلکه اینکه وظیفه انسانی و الهی ما که انقلاب به ارمغان آورده حکم می کند، اینگونه باشیم.

وی بیان داشت: مدیران متاسفانه بعضاً کم کار هستند و مردم از عملکرد برخی از ادارات شهرستان نیکشهر گلایه دارند و این موضوع اینگونه نیست که بقیه دستگاه‌ها وضع بهتری داشته باشند.

رئیس اداره اطلاعات نیکشهر اضافه کرد: ما هم موارد را برای بررسی بیشتر به مدیریت شهرستان ارجاع خواهیم داد تا بررسی و تصمیم لازم صورت پذیرد.

عبداللهی گفت: نظارت بر قیمت‌ها و کنترل بر بازار وجود ندارد و مردم با مشکلات زیادی در این ماه مبارک مواجه هستند.

×مدیر باید به درد دل مردم توجه کند

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی نیکشهر هم در این جلسه گفت: دیگر خسته شده‌ایم اینکه از طرف مدیریت شهرستان و ائمه جمعه به مسئولان کم کار تذکر داده شود و اینگونه شفاف و بدون تعارف موارد را طرح و کارشناسانه اعلام می‌کنند، تشکر می‌کنیم و باید مسئولان هم موارد را رعایت کنند.

عبدالعزیز بلوچزهی ادامه داد: وضعیت راه‌های روستایی شهرستان بسیار نامناسب و نابسامان است و مردم از حداقل راه‌های ارتباطی در حوزه‌های چاهان بخش مرکزی محروم هستند.

وی بیان کرد: وضعیت آبرسانی به روستاها در حد فاجعه هست و مردم از بهره‌مندی حداقل دو لیتر آب در روز محروم بوده و با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی نیکشهر گفت: این مدیران واقعاً به درد خدمت به مردم  نمی‌خورند به صرف اینکه بومی هستند باید سکوت کنیم و چیزی نگوییم، مدیر باید توانمند باشد و به درد دل مردم توجه کند.

بلوچزهی بیان داشت: وضعیت برخورد مسئولان ادارات با مردم بسیار اسفبار هست و کار مردم در بیشتر ادارات به زمین مانده و کسی پاسخگو نیست.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول