اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه‌های علمیه همدان خبر داد

برگزاری طرح مفتاح برای ائمه جماعات مدارس همدان

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه‌های علمیه استان همدان از برگزاری طرح مفتاح برای دانش‌‌افزایی ائمه جماعات مدارس همدان خبر داد.

برگزاری طرح مفتاح برای ائمه جماعات مدارس همدان

حجت‌الاسلام علی‌اصغر گرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از برگزاری طرح مفتاح در همدان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در راستای دانش‌افزایی ائمه جماعات مدارس علمیه سطح استان همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح مفتاح از 30 شهریورماه به مدت دو روز برگزار می‌شود، عنوان کرد: مکان برگزاری این طرح در محل کتابخانه مدرسه علمیه آخوند همدانی(ره) است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه‌های علمیه استان همدان با اشاره به اهمیت و جایگاه برپایی نماز جماعت در مدارس ابراز کرد: این مهم سبب توجه دادن دانش‌آموزان به مشارکت در نمازهای جماعات و نیز اقامه نماز در اول وقت می‌شود.

به گفته وی، دوره آموزشی مفتاح با هدف آشنایی طلاب و روحانیون با شیوه‌های دعوت به نماز در بین دانش‌آموزان مدارس برگزار می‌شود که از این منظر می‌تواند سبب افزایش گرایش دانش‌آموزان به این فریضه دینی شود.

گرجی با بیان اینکه طرح مفتاح از طرف معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این طرح 140 نفر از ائمه جماعات مدارس شهرستان همدان شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به بهره‌گیری از دانش حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم‌پور که از اساتید مرکز تخصصی نماز حوزه علمیه قم است در این طرح، تصریح کرد: هدف اصلی از برپایی این طرح اقامه نماز جماعات در سطح همه مدارس است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه‌های علمیه استان همدان در پایان سخنانش ابراز کرد: امسال با برنامه‌های پیش‌بینی شده و بسترسازی مناسب برای برگزاری نماز جماعت در مدارس می‌طلبد که مسئولان آموزش و پرورش، مدیران و مربیان پرورشی مدارس همکاری لازم را بیش از پیش برای اقامه این فریضه الهی داشته باشند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول