اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

برگزاری 1700 مسابقه کتابخوانی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، از برگزاری یک هزار و 700 مسابقه کتابخوانی در طی دو سال گذشته خبر داد.

برگزاری 1700 مسابقه کتابخوانی در زنجان

محمدربیع احمدخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: کتابخانه سهروردی زنجان با در اختیار گذاشتن کتاب‌های لاتین برای دانشجویان و اساتید اقدامات مطلوبی را در حوزه کتاب انجام داده است.

وی با بیان اینکه در این کتابخانه کتاب‌های مرجع لاتین در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این کتابخانه، کتاب‌های مورد نظر خود را سفارش دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از برگزاری جلسات عصر کتاب در طول سال برای علاقه‌مندان خبر داد و گفت: جلسات عصر کتاب در قالب گروه‌های هفت‌گانه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات کتابخوانی برای اقشار مختلف از طریق شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای به صورت ماهانه تصریح کرد: به طور متوسط در ماه، 25 مسابقه در زنجان برگزار می‌شود.

احمدخانی از برگزاری یک هزار و 700 مسابقه کتابخوانی در طول دو سال گذشته خبر داد و افزود: معرفی کتاب‌های برتر و ارائه خدمات کتابخانه‌ای از برنامه‌های اداره کل است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی، خاطره‌گویی، قصه‌گویی، شعر، مقاله‌نویسی و انشاء‌نویسی تصریح کرد: این مسابقات در طول سال برای اقشار مختلف به ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

*افتتاح 12 باب کتابخانه عمومی در زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری 12 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان افتتاح شد، افزود: این کتابخانه‌ها در هفته دفاع مقدس و دولت با اعتبار 3 میلیارد تومان افتتاح شد.

وی از افتتاح 40 قفسه پیک مهر در زنجان خبر داد و گفت: 10 ایستگاه مطالعه نیز در مکان‌های عمومی شهر زنجان نصب شده است.

احمدخانی با بیان اینکه 100 هزار نسخه کتاب در قفسه‌های مطالعه گنجانده شده است، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند در این مکان‌ها نیز از کتابخوانی بهره‌مند شوند.

وی اجرای مسابقات پیامکی و ارسال پیامک‌های تبلیغی را از دیگر برنامه‌های اداره کل عنوان کرد و افزود: برای تبلیغات کتابخوانی نیز از بیلبوردهای تبلیغاتی شهر زنجان استفاده می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به وجود 74 باب کتابخانه در استان زنجان تصریح کرد: 50 باب از این تعداد شهری است.

وی از وجود 24 باب کتابخانه روستایی در استان زنجان خبر داد و گفت:‌ چهار باب کتابخانه سیار نیز راه‌اندازی شده است.

احمدخانی زیربنای کتابخانه‌های استان را 29 هزار و 838 متر مربع اعلام کرد و گفت: ‌5 هزار و 88 رایانه نیز در این کتابخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی از وجود 855 هزار و 357 جلد کتاب در کتابخانه‌های استان خبر داد و افزود: بخش ویژه در همه کتابخانه‌های عمومی با عنوان مواد دیداری و شنیداری گنجانده شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متوسط امانت کتاب را در هر ماه 180 هزار کتاب عنوان کرد و گفت: به طور متوسط 270 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی استان مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه کتابخانه‌های عمومی استان نمایه مقالات دارند، خاطرنشان کرد: خدمات اینترنتی نیز در کتابخانه‌های عمومی به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

احمدخانی با اشاره به اینکه 2 هزار و 800 باب کتابخانه عمومی در کشور فعال است، افزود: در استان زنجان نیز کتابخانه‌های عمومی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی از برگزاری برنامه‌های مختلف همزمان با هفته کتاب در زنجان خبر داد و گفت: جشن اهدای کتاب با عنوان هدیه دانایی در زنجان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند در طول این هفته با هدیه کتاب‌های مازاد خود به جشنواره اهدای کتاب به غنی‌سازی محتوای کتابخانه‌های عمومی استان کمک کنند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول