اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌روحانی در نشست خبری:

مسکن مهر اصل کارش درست بود/ کنترل مطبوعات مشکلات را حل نمی‏کند‌

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: کنترل مطبوعات مشکلات را حل نمی‏کند بلکه آزادی مطبوعات کشور را آرام‏تر می‏کند.

مسکن مهر اصل کارش درست بود/ کنترل مطبوعات مشکلات را حل نمی‏کند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‏الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: پرداختن به جاذبه‏های گردشگری در استان زنجان و سایر استان‏ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به جاذبه‏های گردشگری تنها مشکل این حوزه نیست، خاطر نشان کرد: مشکلاتی برای ورود توریست به کشور وجود دارد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه شرایط بانکی موجود یکی از مهم‏ترین مشکلات جذب توریست در کشور است، تصریح کرد: اگر بتوانیم صنعت گردشگری را در کشور فعال کنیم به راحتی می‏توانیم 20 تا 30 میلیون توریست جذب کنیم.

*مشکلات بانکی دلیل عمده غیرفعال بودن صنعت گردشگری است

وی با اشاره به اینکه بزرگ‏ترین مانع در زمینه فعال شدن صنعت گردشگری کشور مشکلات بانکی است، اضافه کرد: صنعت توریسم در اشتغالزایی و درآمد ارزی بسیار موثر است.

روحانی با اشاره به وجود معادن زیاد در استان زنجان اذعان داشت: ایجاد صنایع تکمیلی در کنار این معادن برای افزایش ارزش افزوده یکی از نیازها به شمار می‏رود.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در زمینه افزایش نرخ ارز با تاکید بر اینکه شایعات در زمینه ارز تاثیر دارد اما مشکل اصلی نیست، یادآور شد: زمانی که نفت ایران تحریم شد درآمد ارزی در این بخش کاهش یافت و به دنبال آن گردش مالی نیز دچار مشکل شد.

*ارتباط دانشگاه و صنعت سبب کاربردی شدن دانش‏ها است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ‌ارتباط‌ دانشگاه و صنعت در کشور یا پایین است و یا اصلا وجود ندارد، تاکید کرد: با ارتباط بین دانشگاه و صنعت، دانش‏ها کاربردی و عملیاتی می‏شود.

وی در زمینه ادغام وزارتخانه‏ها تصریح کرد: مقصود از ادغام وزارتخانه‏ها چابک‏سازی و هماهنگی آنها بود تا ناهماهنگی‏ها برطرف شود.

‌روحانی با بیان اینکه در کشور با معضل مسکن روبه‏رو هستیم، اضافه کرد: با وجود احداث واحدهای مسکونی مهر، مشکل مسکن در کشور هنوز رفع نشده است.

وی با اشاره به اینکه مسکن مهر اصل کارش درست بود اما بی‌برنامگی داشت، افزود: باید برنامه‏ریزی دقیق‎تری در این زمینه صورت گیرد.

*مسکن از دلایل کاهش ازدواج است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی کاهش ازدواج در کشور مسکن است، ادامه داد: اشتغالزایی مهم‏ترین عامل کاهش ازدواج به شمار می‏رود.

وی با اشاره به اینکه مردم‌سالاری پایه‏ها و لوازمی دارد که نخستین رکن آن آزادی است، اظهار داشت: احزاب می‏توانند مردم‌سالاری را سامان دهند.

‌روحانی با بیان اینکه در کشور ایران حزبی وجود ندارد، ادامه داد: یک عامل اصلی نظارت، حزب است که در کشور نیست.

وی با اشاره به اینکه آزادی مطبوعات نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: بهترین نظارت از طریق مطبوعات آزاد و حزب صورت می‏گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: اگر مطبوعات را تحت کنترل قرار دهیم مشکلی برطرف نمی‏شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی بدون توسعه سیاسی و بدون توسعه فرهنگی و انسانی نمی‏شود، یادآور شد: توسعه در صورتی که جامع باشد موفق است.

‌روحانی با بیان اینکه توسعه ما باید متوازن باشد، ادامه داد: توسعه اقتصادی به تنهایی امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/73006/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول