اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

خسارت 600 میلیارد تومانی سرما به محصولات کشاورزی زنجان

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طی سال‎جاری 600 میلیارد تومان خسارت به محصولات کشاورزی استان زنجان وارد شده است.

خسارت 600 میلیارد تومانی سرما به محصولات کشاورزی زنجان

جواد تاراسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: برداشت سیب از باغات استان زنجان از شهریور ماه سال‎جاری آغاز شده است که در حال حاضر نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه برداشت سیب قرمز از مهر ماه هر سال آغاز می‌شود، تصریح کرد: 6 هزار و 500 هکتار از اراضی باغی استان زنجان به کشت سیب اختصاص دارد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه با توجه به سرمازدگی‌های سال‎جاری محصول سیب کاهش یافته است، اضافه کرد: در مجموع برداشت 28 هزار تن سیب در استان پیش‌بینی شده است.

تاراسی با اشاره به اینکه محصول برداشتی در سال‎جاری حدود یک پنجم محصول سال‌های گذشته است، یادآور شد: در سال‎جاری عملکرد هر هکتار از باغات سیب در استان چهار تن برآورد شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سیب‌های کاشته شده در استان زنجان شامل انواع زرد، قرمز، دو رنگ، لبنانی فوجی و گران اسمیت می‌شود، ادامه داد: در مجموع 8 هزار تن سیب در شهرستان ماهنشان برداشت می‌شود.

وی به برداشت 3 هزار تن سیب از باغات شهرستان زنجان اشاره کرد و افزود: 2 هزار تن سیب نیز از باغات شهرستان ابهر برداشت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه عمده محصول سیب در شهرستان‌های زنجان، ابهر و ماهنشان تولید می‌شود، اذعان داشت: میزان تولید این محصول در شهرستان خرم‌دره 700 تن و در طارم نیز یک‎هزار تن اعلام شده است.

تاراسی در ادامه به آغاز برداشت کنجد در استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: فقط 20 هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان به کشت این محصول اختصاص یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برداشت محصول انگور نیز از باغات استان زنجان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع 16 هزار هکتار محصول بارور دارد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال‎جاری 75 هزار تن انگور از باغات استان زنجان برداشت شود، تصریح کرد: به دلیل سرمازدگی، میزان برداشت سال‎جاری در مجموع یک سوم برداشت سال گذشته است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان یادآور شد: در سال‎جاری به دلیل سرمازدگی بیش از 600 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان زنجان وارد شده است.

انتهای پیام/73006/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول