اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سه ماه نخست امسال

رسیدگی به 28 هزار پرونده در حوزه‌های قضایی خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی از رسیدگی به 28 هزار و 134 پرونده در حوزه‌های قضایی استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

رسیدگی به 28 هزار پرونده در حوزه‌های قضایی خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان‌شمالی، احمد کیخسروی اظهار کرد: از این تعداد هشت هزار و 34 پرونده در دادسراهای عمومی و انقلاب، 11 هزار و 889 فقره در دادگاه‌های حقوقی، جزایی و انقلاب، دو هزار و 362 فقره در دادگاه‌های تجدیدنظر و کیفری و پنج هزار و 849 فقره نیز در اجرای احکام مدنی و کیفری رسیدگی و مختومه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم و کاهش اختلافات و دعاوی در جامعه موجب کاهش ورودی پرونده‌ها می‌شود، افزود:  سرعت، دقت و قاطعیت در رسیدگی دقیق به پرونده‌ها موجب اقتدار دستگاه قضایی است و موجب پر رنگ‌تر شدن حمایت‌های مردمی می‌شود.

کیخسروی همچنین از رسیدگی به 148 درخواست مردمی در دیدار با رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی خبر داد و گفت: دیدارهای عمومی در سه ماهه اول امسال به صورت منظم و مستمر برگزار شده است.

وی اظهار کرد: در این نشست‌ها در خصوص 78 درخواست بررسی مجدد پرونده، 11 تقاضا در خصوص مشکلات زندانیان، 34 درخواست تسریع در رسیدگی و 25 درخواست وکیل و ... دستورات مقتضی صادر شد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت: 33 درخواست در فروردین، 26 درخواست در اردیبهشت و 89 درخواست نیز در

خرداد ماه مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: جلسات ملاقات عمومی با رئیس کل دادگستری، روزهای دوشنبه هر هفته به صورت مستمر از ساعت هشت صبح الی 12 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول