اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

اقتصاد مقاومتی بر پایه اقتصاد تولیدی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید پایه‌های اقتصاد تولیدی در کشور تقویت شود.

اقتصاد مقاومتی بر پایه اقتصاد تولیدی است

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در زمانی که کشورها مورد تحریم اقتصادی و یا در شرایط جنگ باشند مورد توجه کارشناسان و مشاوران اقتصادی قرار می‌گیرد.

وی افزود: نخستین و مهم‌ترین آیتم در راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی کاستن جدی از واردات است زیرا ورود هر کالای وارداتی مستلزم خروج ارز از کشور است.

امام جمعه آبادان ادامه داد: یکی دیگر از آیتم‌های اساسی در اقتصاد مقاومتی را می‌توان افزایش در تولیدات پایه و اساسی از جمله صنعت،کشاورزی، دامداری و انرژی دانست.

وی افزود: تقویت زیربناهای اقتصادی و توجه بیشتر به مقوله کشاورزی راه‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی را هموارتر می‌کند.

محمدی اصفهانی تصریح کرد: در حال حاضر سیستم‌های پیشرفته اقتصادی جهان در حال گذر و عبور صنعتی به جریان «پست» برای رسیدن به اقتصاد برتر است.

وی با اشاره به اصطلاح «پست» گفت: این جریان به این معنا است که دولتمردان به جای استفاده از انبوه انرژی‌های مادر و مواد خام پایه با تبدیل این مواد به فرآوری‌های تولیدی به اقتصاد برتر نزدیک شوند.

امام جمعه آبادان اضافه کرد: در این راه به عنوان مثال می‌توان به تولید قطعات ریز رایانه‌ای یا "میکروسسور" برای استفاده در سیستم‌های پیشرفته الکترونیکی و کامپیوترها اشاره کرد.

وی افزود: در این سیستم با تبدیل آلومینیوم خام به میکروسسورها و قطعات کوچک پست صنعتی، علاوه بر جلوگیری از خروج مواد خام اولیه اشتغالزایی در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

محمدی اصفهانی با اشاره به برنامه‌های بلند مدت غرب در جلوگیری از پیشرفت دیگر کشورهای جهان گفت: دیدگاه و نظریه رؤسای حکومت‌های غربی و مشاوران اقتصادی آنها در معادلات اقتصادی روز دنیا استفاده از مواد خام دیگر کشورها و تبدیل آن به فرآوردهای صنعتی و مصرفی است.

وی افزود: ایران بعد از انقلاب با خروج خود از کشور جهان سومی به مدرن و پیشرفته که در همه عرصه‌های علمی از جمله نانوها و هایتک با جهش قابل ملاحظه‌ای روبرو بوده در حال حاضر این توانایی را دارد که تولید ملی خود را در همه بخش‌ها افزایش دهد.

امام جمعه آبادان در همین خصوص ادامه داد: سومین موردی که امروز در اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه همه شهروندان قرار بگیرد استفاده بهینه از کالاهای مصرفی و تزئینی است.

وی تصریح کرد: با قناعت و استفاده بهینه در همه ارکان زندگی امروز از جمله در پوشاک، انرژی و خوراک راه‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی هموار می‌شود.

* استفاده از استعدادهای درخشان در افزایش تولید حلقه گمشده در آبادان است

محمدی اصفهانی با اشاره به راه‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی در آبادان گفت: در منطقه ما استعدادهای درخشانی وجود دارد که با توجه بیشتر به این نیروهای جوان تولیدات در منطقه با افزایش قابل ملاحظه‌ای روبرو می‌شود.

وی افزود: مسئولان و مردم به ویژه دختران و پسران جوان آبادانی سهم مهمی را در اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند.

امام جمعه آبادان ادامه داد: مدیران اجرایی شهرستان با شناسایی توانمندیها و استعدادهای جوانان منطقه با ایجاد تکیه گاهی محکم برای طرح‌ها و ایده‌های اقتصادی جوانان آبادانی اقتصاد مقاومتی را هرچه بیشتر در شهرستان اجرایی کنند.

وی تصریح کرد: نسل جوان ایران اسلامی همواره در نوآوری‌، جسارت‌، استعداد، ابتکار و استفاده از دانش‌های روز و تلفیق آن با تکنولوژی‌های برتر خود را در جهان مدرن امروز مطرح کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آبادان با اشاره به بسترهای مناسب در منطقه گفت: مسئولان و شهروندان آبادانی با استفاده از بسترهای مناسب اقلیمی که از محل تلاقی کارون و اروند تا ورودی خلیج فارس ایجاد شد راه‌ها و اهداف اجرای اقتصاد مقاومتی را سهل‌تر کنند.

محمدی اصفهانی در پایان گفت: ایجاد بسترهای مناسب برای جوانان از وظایف مسئولان و استفاده بهینه از امکانات و بسترهای اقتصادی از وظایف جوانان برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال تولید ملی است.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول