اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین:

کیفیت معنوی عزاداری‌های سیدالشهدا ارتقا یابد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: عاشقان سیدالشهدا در برپایی مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) از ائمه اطهار (ع) الگوگیری کنند تا با انجام این امر کیفیت معنوی برگزاری این مراسم‌ها ارتقا یابد.

کیفیت معنوی عزاداری‌های سیدالشهدا ارتقا یابد

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: اقشار مختلف جامعه با الگوگیری مناسب از ائمه اطهار (ع) بهتر می‌توانند مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) را برگزار کنند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز کرد: باید مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) را سنتی، توأم با اخلاص و به دور از آسیب‌های عزاداری برگزار کرد تا نقش و تأثیرگذاری مذهبی بیشتری برای آحاد جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در تقویت اندیشه اسلامی و اعتلای فرهنگ غنی اسلامی در جامعه نقش بسزایی را ایفا می‌کنند، بیان کرد: هیئت‌های مذهبی در طول تاریخ در ارتقای سطح آگاهی و معارف دینی اهل‌بیت (ع) و در شکل‌گیری پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم این انقلاب نقش بسزایی را ایفا کردند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: به همین دلیل دشمنان اسلام تلاش می‌کنند با آسیب رساندن به هیئت‌های مذهبی و مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) از فعالیت‌های آنان جلوگیری کنند.

این مسئول ادامه داد: براین اساس هیئت‌های مذهبی باید با حفظ جایگاه و نقش فرهنگی و مذهبی خودشان از انجام دادن آسیب‌های عزاداری دوری کنند.

نظری استفاده از آلات موسیقی و آهنگ‌های غیر متعارف و ریتم موسیقی‌های پاپ را از جمله آسیب‌‌ها در مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) عنوان و بیان کرد: استفاده از متون، اشعار و ابیات آئینی نادرست و بهره‌گیری از شمایل، رقص علم و علامت‌ها از دیگر آسیب‌ها در این مراسم‌ها است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: برخی از علامت‌ها و شمایل در مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) در گذشته به کار برده نمی‌شد و امروزه متأسفانه در برخی از این مراسم‌ها استفاده می‌شود که باید مردم به شدت از استفاده آنها خودداری کنند.

ساماندهی 1400 هیئت مذهبی در قزوین

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه یک هزار و 400 هیئت مذهبی در استان قزوین ساماندهی شده است، اظهار کرد: این هیئت‌ها دارای کد و مجوز فعالیت‌های مذهبی و دینی در این استان هستند که می‌توانند در مساجد و حسینیه‌ها فعالیت‌های خود را انجام دهند.

نظری با بیان اینکه هیئت‌‌های مذهبی بزرگ‌ترین تشکل دینی در ایران هستند، ابراز کرد: این‌ هیئت‌ها در طول سال فعالیت‌های مذهبی و دینی انجام و با فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام این فعالیت‌ها را گسترش می‌دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه اوج فعالیت‌ هیئت‌های مذهبی و دینی در ماه محرم به مناسبت شهادت امام حسین (ع) و یارانشان و مصیبت‌های ایشان در واقعه کربلا است، بیان کرد: سخنرانی روحانیون مبلغ، مداحی، مرثیه‌سرایی، زنجیرزنی و سینه‌زنی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این هیئت‌ها در این ماه است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: مداحان با مرثیه‌سرایی از احساسات عزاداران امام حسین (ع) استفاده و ابعاد حماسی، معرفتی و فرهنگی ظهر عاشورا را به مردم در مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) بیان می‌کنند تا آنان با واقعه کربلا بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ما هرچه داریم از ماه محرم و صفر است، اذعان کرد: بر این اساس باید مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) را هر ساله گسترش و باشکوه‌تر برگزار شود و همچنین با توأم کردن این مراسم‌ها با معرفت و عقلانیت می‌توان از بروز آسیب‌های عزاداری دوری کرد.

انتهای پیام/77009/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول