اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین:

اقتصاد مقاومتی مسیر توسعه به بازار را سرعت می‌بخشد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: قطع یقین اقتصاد مقاومتی مسیر رشد، توسعه و رسیدن به بازار متعادل را سرعت می‌بخشد.

اقتصاد مقاومتی مسیر توسعه به بازار را سرعت می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حسن جمشیدی‌ها امروز در سمینار تخصصی اقتصاد مقاومتی و بررسی راهکارهای صنعت در دوران تحریم که در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در عصر حاضر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با شیوه‌ای جدید به نام تحریم اقتصادی در صدد هستند تا این نظام مقدس را تسلیم خواسته‌های پلید خود کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام برای رسیدن به اهداف پلید خود اقتصاد کشور ما را مورد هدف قرار داده‌اند، گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی  به منظور رسیدن به اهداف شوم خود سعی کردند اقتصاد کشور ما را مورد هدف قرار دهند تا به خیال باطل خود با ایجاد مشکل و نارضایتی در بین ملت ایران، مردم را نسبت به نظام و دولت بدبین کنند.

این مسئول ادامه داد: غافل از اینکه مردم ولایتمدار ایران اسلامی با آگاهی و بصیرت همواره پشتیبان ولایت فقیه و دولت خواهند بود.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در اقتصاد مقاومتی موانع و مشکلات تولید و تجارت باید برداشته شود تا زمینه‌های لازم برای تحقق اقتصاد پایدار نیز فراهم شود.

جمشیدی‌ها با اشاره به اثرات زیانبار تحریم‌های اقتصادی بر روی صنعت کشور، عنوان کرد: تحریم‌های اقتصادی اثرات زیانباری در بخش صنعت ایجاد کرده است که اگر به موقع با این مشکلات برخورد نکنیم، حوزه صنعت با مشکلات جدی روبه‌رو شده و به تبع آن دیگر حوزه‌ها نیز تحت تأثیر مشکلات پیش‌روی صنعت، دچار آسیب خواهند شد.

وی توسعه صادرات غیر نفتی را یکی از راهکارهای مقابله با تحریم‌ها دانست و گفت: قطع یقین اقتصاد مقاومتی مسیر رشد، توسعه و رسیدن به بازار متعادل را سرعت می‌بخشد.

این مسئول با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنی اتکا به درآمدهای غیر نفتی است، تصریح کرد: با کارهای ارزشمندی که در دولت‌های نهم و دهم در راستای توسعه صادرات صورت گرفته است، اگر موفق شویم در مسیر تولید کالاهای صادرات محور گام برداریم به نتایج خوبی نیز خواهیم رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به نام‌گذاری سال جاری تحت عنوان «سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت: در سالی که به فرمایش رهبر معظم انقلاب، سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گرفته است، تمام مسئولان باید عزم خود را جزم کنند تا با حمایت جدی از تولیدکنندگان، در تحقق اقتصاد مقاومتی بر مشکلات و موانعی که پیش‌روی صنعت کشور قرار گرفته است، پیروز شویم.

جمشیدی‌ها با تأکید بر برنامه‌ریزی صحیح و اصولی برای حمایت از تولید داخلی، عنوان کرد: قطع یقین با برنامه‌ریزی اصولی دستیابی به نقطه بهینه در اقتصاد کشور منوط به حصول موفقیت در زمینه توسعه صادرات بر اساس سلیقه بازارهای هدف، خواهد بود.

وی به ظرفیت‌های موجود در حوزه صنعت کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیتی که در حوزه صنعت کشور وجود دارد، اگر درست مدیریت شود، نه تنها تحریم‌ها را خنثی خواهد کرد بلکه می‌تواند مهم‌ترین وجه اقتصادی مقاومتی که همان اقتصاد بدون اتکا به نفت است را با تولید محقق کند.

این مسئول در پایان اظهار امیدواری کرد و افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی برای حوزه صنعت در کشور و استان مفید بوده و بدنه اجرایی استان تحت تأثیر نتایج این همایش قرار گیرند.

انتهای پیام/77001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول