اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان خبر داد

افزایش 16 درصدی طلاق در زنجان

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان با اعلام افزایش 16 درصدی طلاق در استان زنجان، گفت: آمار ازدواج نیز در این استان کاهش یافته است.

افزایش 16 درصدی طلاق در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‏الاسلام منصور فرجی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: باید برنامه‏های فرهنگی کشور از برنامه‏های دشمنان قوی‏تر باشد.

وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی زیادی در استان زنجان صورت می‏گیرد اما برنامه‏ریزی صحیحی در این زمینه انجام نشده است، خاطرنشان کرد: تشویق‎های زیادی در زمینه فعالیت‏های قرآنی و در زمینه کارهای مرتبط با اهل بیت (ع) اعمال نمی‏شود.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه عدم وجود مسجد در برخی از مناطق استان زنجان مورد توجه باشد، تصریح کرد: باید در زمینه‏های مختلف دینی و خانواده در استان کارشناس و نیرو تربیت شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگسرای قرآن و عترت استان زنجان باید همچون دانشگاه عمل کند، اضافه کرد: تربیت نیروهای کارشناسی در این مکان نیز امکان‎پذیر است.

*عدم احیای فرهنگ دینی در زمینه تربیت خانواده

حجت‏الاسلام فرجی با اشاره به عدم احیای فرهنگ دینی در زمینه‏های مختلفی از جمله تربیت خانواده، ادامه داد: باید فیلم‏های دینی در کشور ساخته شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ قرآنی با شعار جاری نمی‏شود، افزود: تربیت حافظان قرآنی زمانی اهمیت دارد که این حافظان قرآن را درک کنند.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت لازم به منظور تربیت نیرو و کارشناس دینی را دارد، ادامه داد: همه این ظرفیت‏ها به کار گرفته نشده است.

*کاهش ازدواج در استان زنجان

وی با اشاره به اینکه آمار ازدواج در استان زنجان بیانگر کاهش این سنت نیک است، یادآور شد: باید در زمینه خانواده اقدامات زیادی صورت گیرد.

حجت‏الاسلام فرجی با تاکید بر اینکه از نظر اعتبارات از صدا و سیمای استان زنجان حمایت شود، خاطرنشان کرد: باید بخشی از بودجه فرهنگی به صدا و سیما تعلق گیرد.

وی با تاکید بر اینکه با ماهواره نمی‏شود جنگ کرد، افزود: باید با فرهنگ‏سازی صورت گرفته مردم خود سراغ آن نروند.

امام جمعه موقت زنجان اظهار داشت: در حال حاضر مسیحیت در دانشگاه‏ها رواج می‏یابد و باید راهکاری در این زمینه ارائه کرد.

انتهای پیام/73006/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول