اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل زندان‌های قزوین تأکید کرد

ساماندهی امور آموزشی زندانیان با استقرار نظم

خبرگزاری فارس: مدیر کل زندان‌های استان قزوین گفت: امور آموزشی و تربیتی زندانیان با استقرار و پشتوانه نظم و امنیت ساماندهی شود.

ساماندهی امور آموزشی زندانیان با استقرار نظم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب در دیدار با فرماندهان و کارکنان یگان حفاظت زندان‌های این استان اظهار داشت: یگان حفاظت در زندان به دنبال ایجاد امنیت و آرامش است و ایجاد این بستر امن برای تسهیل در اجرای برنامه‌های تربیتی، اصلاحی و درمانی مددجویان مؤثر است.

وی افزود: در مجموعه سازمان زندان‌ها این وظیفه خطیر و با اهمیت به عهده یگان حفاظت است و به طور یقین اجرای صحیح این وظیفه در مرحله نخست، نظم و انضباط حاکم در زندان‌هاست.

فراست‌طلب خاطر نشان کرد: برای تحقق این امر وجود طرح‌های حفاظتی، موانع فیزیکی، تجهیزات و تسلیحات بازدارنده تهدید لازم است ولی اثر بخشی همه آن ها در گرو نیروی انسانی متعهد، متخصص و ماهر خواهد بود.

مدیر کل زندان‌‌های استان قزوین از نیروی‌های یگان حفاظت به عنوان چشمان تیزبین و قوای قدرتمند زندان‌ها یاد کرد و افزود: داشتن هوش و نگاه امنیتی، انتظامی و قوای جسمانی ورزیده و آماده مهم‌ترین لازمه خدمت در این زمینه است.

این مسئول با تأکید بر اینکه بی‌توجهی به نظم و امنیت در زندان موجب بحران و آسیب‌های امنیتی می‌شود، بیان کرد: در این بین حضور فعال نیروهای یگان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در همه فعالیت‌های جاری زندان ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

فراست‌طلب اضافه کرد: برقراری نظم، ممانعت از ورود اقلام و اشیا ممنوعه به داخل زندان‌ها، مقابله با شورش و اغتشاش احتمالی زندانیان و فرار، مقابله با تهدیدات خرابکارانه عوامل بیرونی، احراز هویت و بازرسی افراد به هنگام ورود به زندان، جلوگیری از خروج اقلام و اموال سرمایه‌ای زندان از جمله وظایف مهم نیروهای یگان حفاظت در زندان‌هاست.

وی بازرسی به منظور اطمینان از کنترل تهدیدات، انجام امور امدادی به هنگام حوادث طبیعی و غیر طبیعی، اعزام و بدرقه زندانیان و مراقبت از تسلیحات و تجهیزات نظامی زندان را از دیگر وظایف این یگان دانست.

فراست‌طلب با بر شمردن اهمیت حضور نیروهای یگان حفاظت و اطلاعات در زندان گفت: به طور یقین عدم حضور آنان به منزله نبود امنیت و بروز بحران و تهدید است.

مدیر کل زندان‌های استان قزوین یادآور شد: تهدید فیزیکی، تهدید برای کارکنان زندان، تهدید برای تأسیسات و زیر ساخت‌ها، تهدید عدم اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های زندان سبب شده تا فعالیت‌‌ها و تدابیر امنیتی و انتظامی در طبقه‌بندی خیلی حساسی قرار گیرد.

فراست‌طلب با تأکید بر ضرورت برقراری امنیت در زندان‌ها تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی سازمان زندان‌ها نگهداری متهمان و محکومانی است که بنابر رأی قانون، قانون‌گریز بوده و برای تأدیب باید برای مدت معینی در زندان به سر ببرند و شاید حضور تعداد قابل توجهی از آنان در اجتماع تهدیدی برای شهروندان تلقی شوند.

وی عنوان کرد: زندانی متناسب با نوع جرم ارتکابی به زندان معرفی می‌شود و محلی که مجموعه این گروه ناهنجار و قانون‌‌شکن نگهداری می‌شوند نیازمند برنامه‌های دقیق همراه با حساسیت‌های امنیتی است.

انتهای پیام/77002/ع/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول