اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل تعاون استان اصفهان:

بی‌توجهی به روانشناسی حلقه مفقوده بهداشت کار است

معاون مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: عدم توجه به مباحث روانشناسی کارگران از حلقه‌های مفقوده در بهداشت کار و محیط حرفه‌ای است.

بی‌توجهی به روانشناسی حلقه مفقوده بهداشت کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد باغبانی عصر امروز در نخستین همایش تاثیر آسیب‌های اجتماعی نوپدید بر سلامت و بهداشت محیط کار، کار سالم را شعار اصلی وزارت تعاون دانست و اظهار داشت: اهمیت به مباحث روحی روانی کارگر برای بازدهی مطلوب شرایط وی در فضای کسب و کار و تولید ضروری است.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی نوپدید یکی از مسائل تاثیرگذار روحی روانی کارگران است که طی یک ساله اخیر مورد توجه و بررسی قرار گرفته است.

به گفته وی، از آنجا که بروز آسیب‌های اجتماعی نوپدید می‌تواند زمینه‌ساز سبک جدیدی از آسیب‌ها باشد برنامه‌ریزی برای پیشگیری و کاهش این آسیب‌ها در حوزه کارگری به ویژه از طریق خانه‌های بهداشت کارگری ضروری است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان آسیب‌های اجتماعی نوپدید را ناشی از اینترنت، تلفن همراه، ماهواره، و بازی‌های رایانه ای دانست و افزود: خانه‌های بهداشت کارگری یکی از مراکز پیشگیری از عوارض ناشی از این آسیب‌های اجتماعی نوپدید بر سلامت و بهداشت محیط کار و ارائه راهکارهای مشاوره‌ای است.

باغبانی تعامل اداره تعاون کاشان با دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان در راستای برنامه‌های آموزشی بهداشت محیط کار و پیشگیری از این آسیب‌ها را از استراتژی‌های این اداره دانست و افزود: آموزش لازمه ارتقای فرهنگ کار و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حوادث ناشی از آن است.

وی با تأکید بر اثرات روانی آسیب‌های اجتماعی نوپدید بر کارگران و محیط کاری آنها و لزوم مباحث آموزشی در شناسایی و معرفی این آسیب‌ها و اثرات روانی آن بیان داشت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان نیز در راستای فرهنگسازی و نهادینه کردن این برنامه‌های آموزشی و نقش خانه‌های بهداشت کارگری در این عرصه اولین همایش تأثیر آسیب‌های اجتماعی نوپدید بر سلامت و بهداشت محیط کار را برگزار کرد.

به گفته وی، احیا و بازدید خانه‌های بهداشت کارگری پس از هفت سال، آشنایی هر چه بیشتر با وظایف و مسئولیت‌های این خانه‌ها، معرفی آسیب‌های اجتماعی نوپدید و نقش فضای مجازی در ایجاد آن، شناسایی برنامه‌های خانه‌های بهداشت کارگری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و تأمین اجتماعی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

نخستین همایش تأثیر آسیب‌های اجتماعی نوپدید بر سلامت و بهداشت محیط کار در کاشان با حضور سرپرست اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئول خانه‌های بهداشت کارگری به همت شورای نظارت بر خانه‌های بهداشت کارگری واحدهای تولیدی و صنعتی متشکل از کارشناسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی و با همکاری انجمن صنفی ایمنی بهداشت حرفه‌ای این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول