اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتتاح کارخانه لبنیات مشگین همزمان با هفته کارگر

25 درصد پرونده‌های کارگری با صلح و سازش مختومه شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: 25 درصد پرونده مربوط به اختلاف کارگران با کارفرمایان در یک سال گذشته با صلح و سازش مختومه شده است.

25 درصد پرونده‌های کارگری با صلح و سازش مختومه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری عصر امروز در مراسم افتتاح کارخانه فرآوری محصولات لبنی در مشگین‌شهر اظهار داشت: در یک سال گذشته بیش از چهار هزار و 500 پرونده اختلافی بین کارگران و کارفرمایان در شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته که یک چهارم آنها با صلح و سازش پایان یافته است.

وی با یادآوری اینکه در استان اردبیل، تعداد پرونده‌های ارجاعی نسبت به سایر استان‌ها در ارتباط با اختلاف و برخی تنش‌های کارگری با کارفرمایی در حداقل شرایط و وضعیت است، تصریح کرد: این وضعیت حکایت از آن دارد که کارگران و کارفرمایان در یک فضای تعاملی در تلاش و کوشش هستند و اختلاف و درگیری آنها در حداقل شرایط است.

منوری از فعالیت 100 هزار کارگر بیمه شده در استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: این کارگران توسط کارفرمایان بیمه اجباری شده و مشمول قانون کار هستند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: در این مدت یک‌‌هزار و 800 نفر از کارگران استان بدون میل و اراده خود از کار بیکار شدند.

وی با یادآوری اینکه همه این کارگران مشمول قانون بیمه بیکاری شده‌اند، اضافه کرد: این کارگران ماهانه مستمری دریافت کرده و سعی می‌شود در حد امکان به واحدهای تولیدی که در آنجا مشغول کار بودند، باز گردانده شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی، تفریحی و همچنین تأمین معاش کمک‌هایی به کارگران انجام می‌شود، بیان کرد: ما هم‌اکنون در اکثر شهرها مراکز حمایتی از کارگران به ویژه سالن‌های ورزشی و مجموعه‌های فرهنگی را دایر کردیم تا بتوان از این فضاها بهره‌برداری کرد.

منوری در ادامه سخنان خود به نامگذاری سال 92 به نام حماسه سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و گفت:‌ کارگران شریف‌ترین قشری هستند که همیشه ولایتمداری و وفاداری خود را به آرمان نظام نشان دادند.

وی افزود: قطعاً امسال نیز هم در خلق حماسه سیاسی و حضور آگاهانه در انتخابات و هم خلق حماسه اقتصادی کارگران نقش بی‌بدیل خود را ایفا می‌کنند.

در این مراسم از فاز دوم کارخانه تولید لبنیات در مشگین‌شهر بهره‌برداری شد که با افتتاح این کارخانه با سرمایه‌گذاری دو میلیارد تومان فرصت اشتغال 50 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم آمده که در کنار راه‌اندازی این کارخانه، به میمنت هفته کارگر از 20 کارگر نمونه واحدهای تولیدی و خدماتی مشگین‌شهر نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/62008/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول