اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

حضرت خدیجه (س) اسوه‌ای برای جهانیان هستند

رئیس تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: حضرت خدیجه (س) به سبب اخلاق و رفتار نیک خود، برای جامعه امروزی و همه جهانیان یکی از ممتازترین الگو‌ها محسوب شوند.

حضرت خدیجه (س) اسوه‌ای برای جهانیان هستند

حجت‌الاسلام سید محمد فخری امروز در گفت‌وگو با فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه (س) قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: ایشان یگانه بانوی تکرار نشدنی در جهان هستند، فرزندانی همچون فاطمه الزهرا را تربیت کرده و در اختیار دین مبین اسلام قرار داده‌اند.

وی با اشاره به حدیث گوهربار پیامبر اکرم (ص)، افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید چهار نفر از زنان حضرت مریم، آسیه زن فرعون، خدیجه دختر خویلد و فاطمه (س) دختر پیامبر اکرم (ص) اهل بهشت هستند.

فخری اضافه کرد: در زمان پیامبر (ص) حضرت خدیجه (س) از لحاظ ایمان ممتاز بود، که پشت سر پیامبر در فضای آلوده به شرک مکه نماز گزارد و از صمیم قلب همه اموال و دارایی خود را برای تبلیغ دین مبین اسلام و رسیدن پیامبر اکرم (ص) به مدینه فاضله هزینه کرد. فخری با اشاره به الگوپذیری مردم به ویژه جوانان از حضرت خدیجه (س)، تصریح کرد: زنان نیز مانند مردان نسبت به مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی احساس مسئولیت می‌کنند، در مواقع مورد نیاز مانند حضرت خدیجه (س) از خود وفاداری و عشق به خانواده نشان می‌دهند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی حضرت خدیجه (س) را شخصیت جهانی و متعالی دانست و اظهار داشت: ایشان فقط متعلق به ایران اسلامی و سایر کشورهای اسلامی نیستند، بلکه شخصیتی جهانی و متعلق به همه ملت‌ها هستند.

انتهای پیام/61009/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول