اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده اصناف کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی اصناف کشور:

طرح شبنم بدون اجرای برخی شرایط لازم اجرا شده است

خبرگزاری فارس: نماینده اصناف کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی اصناف کشور با اشاره به مشکلات ایجاد شده بر اثر اجرای طرح شبنم گفت: این طرح بدون کارشناسی دقیق و بدون لحاظ برخی شرایط ویژه اجرایی شده است.

طرح شبنم بدون اجرای برخی شرایط لازم اجرا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید ناصر حسینی امروز در نشست هم‌اندیشی بازاریان و اصناف این شهرستان با نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای سلامی اظهار داشت: اصناف در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران، در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقشی افتخارآفرین ایفا کرده است.

وی افزود: با وجود نقش غیر قابل انکار بازار در اقتصاد کشور، اصناف در بسیاری از موارد مورد نامهربانی و بی‌مهری قرار گرفت که آثار و عواقب این بی‌مهری و اختلاف نظر، بیشتر متوجه مردم شده است.

حسینی در ادامه به تشریح و بیان برخی مشکلات پیش‌روی اصناف و بازاریان گچساران پرداخت و با اشاره به وجود برخی اختلاف نظرها در زمینه مجوز آژانس‌های تاکسی تلفنی و اتومبیل‌های کرایه‌ای میان مجمع امور صنفی و شهرداری دوگنبدان اظهار داشت: در اجلاسی که در تهران شرکت کردم، توسط رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اعلام شد که 40 هزار کارت سوخت در کشور بر اثر عدم ثبت در سامانه سوخته شده است.

رئیس مجمع امور صنفی مشترک گچساران و نماینده اصناف کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی اصناف کشور از نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خواست تا با مسئولان ستاد سوخت کشور برای تمدید مهلت ثبت‌نام در سامانه سوخت و دریافت سهمیه سوخت و یا اختصاص سهمیه سوخت به رانندگان استان به‌ویژه گچساران رایزنی‌هایی داشته باشد.

حسینی برخی مشکلات به‌وجود آمده در اجرای طرح «شبنم» را از دیگر مشکلات اصناف گچساران عنوان کرد و اجرای این طرح را اقدامی بدون انجام کارشناسی دقیق و اصولی عنوان کرد.

وی عنوان کرد: این طرح بدون کارشناسی دقیق و لحاظ کردن برخی شرایط ویژه با توجه به محدوده‌های جغرافیایی و فرهنگ‌های شهرهای مختلف کشور در حال اجرا شدن است.

حسینی با بیان‌ این‌که این طرح در کهگیلویه و بویراحمد نیز هم‌راستا با دیگر نقاط کشور در حال اجرا است، عنوان کرد: متأسفانه اجرای این طرح در استان و گچساران مشکلاتی را برای اصناف و بازاریان به‌‌وجود آورده است.

وی گفت: با خبر شدیم که در راستای اجرای این طرح، کالاهایی از سطح بازار گچساران به مرکز استان انتقال داده شده است که فاقد کد رهگیری و برچسب بوده است.

نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده برای اصناف گچساران مشکل‌ساز شده است

نماینده اصناف کهگیلویه و بویراحمد در شورای اصناف کشور تصریح کرد: مشکلات زیادی در زمینه اجرای طرح «شبنم» وجود دارد که نبود جایگزین برای کالاهای مشمول از جمله معایب مهم اجرای این طرح در سطح کشور است.

حسینی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات و گلایه‌های اصناف و بازاریان گچسارانی نسبت به موضوع پرداخت عوارض تمدید پروانه کسب به شهرداری است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات شهرداری دوگنبدان در امور شهری تصریح کرد: بازاریان در هنگام تأسیس و تمدید پروانه کسب عوارضی را علاوه بر عوارض سالیانه و حق پیشه‌گری پرداخت می‌کنند که خواستار رسیدگی در این زمینه هستند.

رئیس امور مجمع امور صنفی مشترک گچساران مدیریت مالیات بر ارزش افزوده را یکی از مهم‌ترین مشکلات بازاریان دانست و گفت: متأسفانه مدیریت أخذ مالیات بر ارزش افزوده در گچساران مستقیم زیر نظر مرکز استان فعالیت می‌کند که انتظار بر این است که در راستای کمک به اصناف، مدیریت و محاسبه آن به اداره مالیات و دارایی گچساران واگذار شود.

احداث سردخانه در گچساران ضرورت دارد

حسینی مدیریت برخی از وحدهای صنفی توسط شبکه بهداشت و درمان را از دیگر گلایه‌ها و مشکلات بازاریان گچساران دانست و گفت: برخی از مشاغلی که مشمول ماده 91 قانون است، توسط شبکه بهداشت و درمان گچساران مدیریت می‌شود.

وی یادآور شد: برخی از داروخانه‌ها خارج از وظایف خود اقدام به فروش کالاهایی می‌کنند که مشمول ماده 91 قانون می‌شود که بر اساس این ماده قانونی فروش این کالاها به عهده جامعه اصناف و بازار است.

حسینی با بیان این‌که داروخانه‌ها دارای پروانه بهره‌برداری وزارت بهداشت و درمان هستند، متذکر شد: داروخانه برای فروش لوازمی که مشمول پروانه بهره‌برداری نمی‌شود باید نسبت به تهیه پروانه کسب از طریق مجمع امور صنفی اقدام کنند تا مجمع بتواند نظارت مطلوبی بر فعالیت آن‌ها داشته باشد.

رئیس مجمع امور صنفی مشترک گچساران با تأکید بر لزوم تهیه پروانه کسب توسط مراکز پمپ بنزین تصریح کرد: مراکز پمپ بنزین نیز باید نسبت به تهیه پروانه کسب از طریق مجمع امور صنفی مشترک گچساران اقدام کنند تا در صورت بروز مشکلات و شکایات مردمی به تخلف این مراکز رسیدگی شود.

حسینی نبود سردخانه برای ذخیره برخی کالاهای مورد نیاز مردم را از دیگر مشکلات و نیازمندی‌های مهم گچساران عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل نبود سردخانه، ذخیره کالا در گچساران مشکلات زیادی برای فروشندگان گچسارانی ایجاد کرده است که این مشکلات در روند توزیع و فروش کالاها نیز تأثیرگذار شده است.

انتهای‌پیام/82001/م۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول