اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علیرضا زاکانی:

ایران هیچ‌گاه از حرف اساسی خود عقب نمی‌نشیند/ در آلماتی غرب عقب نشست

خبرگزاری فارس: زاکانی با بیان اینکه ایران اسلامی تا به امروز هیچ‌گاه از حرف‌های اساسی خویش عقب نیامده است، تصریح کرد: دشمنان تاکنون به‌ هر میزان که ایران را تحریم کرده‌اند جمهوری اسلامی کوتاه نیامده است.

ایران هیچ‌گاه از حرف اساسی خود عقب نمی‌نشیند/ در آلماتی غرب عقب نشست

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین علیرضا زاکانی در همایش تربیت اسلامی بویین زهرا پیام نرم و تأثیرات فرهنگی انقلاب اسلامی در سطح دنیا را گسترده برشمرد و اظهار داشت: نظام سلطه و آمریکا با الگوی توسعه غربی و جمهوری اسلامی با مکتب اسلامی جزو دو قطب امروز جهان بوده و ایران اسلامی تا به‌ امروز پیام‌آور صلح برای جهانیان بوده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه ابعاد چهارگانه انقلاب اسلامی قابلیت اجرایی دارد، عنوان کرد: در مجلس هفتم برای توسعه تحقیقات 700 میلیارد تومان هزینه شده بود و قرار بود توسعه و تحقیقات در ایران بعد از آمریکا و هفت کشور صنعتی دیگر جزو کشور‌های جهان سومی بوده و برنامه چهارم توسعه نیز بر مبنای همین امر بسته شد.

وی تلاش برای مبنا قرار دادن الگو‌های غربی را سبب غربی‌گری و سقوط در فرهنگ فاسد آنان دانست و عنوان کرد: الگوی غربی پیشرفت از ابتدا با انقلاب اسلامی در مخالفت بوده است و لذا بر اساس این طبقه‌بندی فاصله بین فقرا و ثروتمندان شکل گرفته و در جامعه نوسان ایجاد شد.

وی ابراز داشت: اخیرا تصمیمی در رسانه‌های غربی، عربی و رسانه‌های دیگر جهان مبنی بر رصد تحولات جمهوری اسلامی گذاشته شد و در نهایت پنج ویژگی از سوی این رسانه‌ها برای ایران اسلامی عنوان شد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: نخستین ویژگی‌ که رسانه‌های جهانی برای ملت ذکر کردند در بحث‌های مربوط به هسته‌ای و دست‌یابی به علوم بومی بود و به لطف الهی ایران اسلامی روز به روز مسیر رشد و پیروزی خویش را طی کرده و به جلو حرکت می‌کند.

زاکانی پیرامون برگزاری مذاکرات هسته‌ای با 1+5 اظهار داشت: در مذاکرات پیشین در بغداد مواضع غرب مبنی بر تعطیلی سایت‌های فوردو و پارچین بود اما در مذاکرات اخیر آلماتی گروه 1+5 علاوه بر عدم خواسته برای تعلیق سایت فوردو تنها در پی این بود که جمهوری اسلامی سرعت هسته‌ای خویش را کم کرده و شتاب نگیرد.

وی ادامه داد: خواسته دیگر غربی‌ها در مذاکرات قزاقستان از جمهوری اسلامی تبدیل منابع غنی‌سازی شده به میله سوخت بود و امروز استقلال سیاسی کشور ما بیش از پیش به رخ جهانیان کشیده شده است؛ جلوگیری از سرعت تکنولوژی هسته‌ای صلح آمیز و سرعت انتشار علم از خواسته‌های غربی‌ها بود اما تحریم مانع دست‌یابی به انرژی هسته‌ای صلح آمیز نشده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی تا به امروز هیچ‌گاه از حرف‌های اساسی خویش عقب نیامده است، تصریح کرد: دشمنان تاکنون به‌ هر میزان که ایران اسلامی را تحریم کرده‌اند جمهوری اسلامی کوتاه نیامده و به دقت مدیریت سیاسی خویش را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب با یک سخنرانی هوشمندانه و هدایت‌گرانه خویش به تنظیم مجدد رابطه میان قوای مختلف اقدام فرمودند، عنوان کرد: هدایت‌های مقام معظم رهبری همواره عامل خیر و برکت جمهوری اسلامی بوده و باید تا ابد قدردان نعمت ولایت مطلقه فقیه باشیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی پیرامون تلاش دشمنان برای ایجاد ناامنی در سوریه اظهار داشت: اراده سیاسی جمهوری اسلامی امروز بر ماندن حکومت سوریه بوده و الگویی که در داخل کشور تحت عنوان سازماندهی نیرو‌های مردمی اجرا شده است نیز باید در سوریه شکل گرفته و اجرایی شود.

زاکانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی امروز در عرصه خارجی به اقتدار خویش دست‌ یافته و شکوفا شده است.

وی با اشاره به اعزام نیرو‌ها از کشور‌های عربی و القاعده به ترکیه برای تجاوز به حریم سوریه عنوان کرد: توطئه‌گران از زمان ایجاد آشوب در سوریه پای کار آمدند اما ایران اسلامی بر حفظ حکومت سوریه پافشاری کرده و کشور سوریه نیز به‌ مانند ما تاکنون سیاست ایستادگی را پیش گرفته است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی پیرامون وجود معضلات متعدد فرهنگی در کشور تصریح کرد: مشکلات متعددی در حال حاضر در داخل کشور وجود داشته که تحریم‌ها عامل سختی در مسیر فشار‌ها بوده است و البته بخش عمده‌ این مشکلات به خود ما ربط داشته و به تحریم ها ارتباط ندارد.

زاکانی با بیان اینکه در 10 سال ابتدایی انقلاب اسلامی تکلیف کاملا روشن و بر مبنای مقاومت و بیگانه‌ستیزی بوده است، بیان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت بیش از 200 سال هر کدام از بیگانگان تکه‌ای از کشور ایران را جدا ساخته و جزو ممالک خویش ساخته‌اند اما در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشور نیز جدا نشده و اقتدار سیاسی نظام اسلامی رقم خورد.

وی با بیان اینکه سه گفتمان از بدو پیروزی دفاع مقدس کشور پیاده شده است، تصریح کرد: در دوران سازندگی شعار‌های سازندگی سر داده شد که این شعار دقیقا موافق با آرمان‌های انقلاب اسلامی بود ولی در این دوران الگوی نادرست غربی سبب ضربه زدن به فرهنگ جامعه شد و صدمات فراوانی به کشور فرود آمد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی وضعیت اقتصادی در دوران سازندگی را نادرست دانست و بیان کرد: تورم 44 درصدی در سال 74 دلیلی محکم بر این سخن بوده و از عدم اجرای صحیح قانون حکایت می‌کرد.

انتهای پیام/77005/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول