اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی خبر داد

وجود 859 شعبه اخذ رأی در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای جمع‌‌آوری آرای مردم در خراسان جنوبی هم در بخش ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجموع 859 شعبه اخذ رأی تعیین شده است که از این تعداد 405 شعبه ثابت و 454 شعبه سیار است.

وجود 859  شعبه اخذ رأی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقویت مؤلفه‌های ‌همبستگی ملی و منطقه‌ای یک وظیفه مهم ملی و اخلاقی است و در شرایط فعلی که کشور نیازمند عزمی عمومی و تلاشی همگانی برای خلق حماسه سیاسی است تلاش در این زمینه عبادتی الهی محسوب می‌شود که به طور قطع در پیشگاه خداوند مأجور است.

وی به نقش رسانه‌ها و مطبوعات در این راستا اشاره کرد و ادامه داد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق و حرکت در مدار انصاف از مواردی است که می‌تواند در رسانه‌های استان مورد توجه قرار گیرد تا بتوان با تزریق روحیه نشاط و امید فضایی مطلوب برای مشارکت گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی را فراهم کرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجموع پنج هزار و 374 نفر به رقابت می‌پردازند، گفت: از این تعداد 452 نفر در شوراهای اسلامی شهر و چهار هزار و 922 نفر نیز در شوراهای اسلامی روستا با هم رقابت می‌کنند.

رشید تصریح کرد: بیشترین تعداد شعبه در شهرستان بیرجند با مجموع 112 شعبه ثابت و 68 شعبه سیار و کمترین شعبه اخذ رأی نیز در شهرستان بشرویه با 20 شعبه ثابت و 11 شعبه سیار پیش‌بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اشاره کرد و عنوان کرد: به تمامی فعالان در تبلیغات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در استان توصیه می‌کنم که خطوط قرمز نظام و انقلاب را رعایت کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ کس به بهانه فعالیت‌های انتخابات اجازه ندارد از مسیر قانون خارج شود، تاکید کرد: سیاه نمایی، وارد شدن به مباحث قومی و مذهبی، نادیده گرفتن خدمات نظام ، ایجاد حس نا امیدی در مردم، عدم رعایت اخلاق انتخاباتی، عدم رعایت بایدها و نبایدهای ذکر شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، تخریب و تضعیف سایر کاندیداها، اهانت و توهین به دیگران و استفاده از اموال عمومی و بیت‌المال له یا علیه کاندیدایی خاص از جمله موارد بسیار مهم و غیرمجازی است که باید مورد توجه فعالان در این بخش قرار گیرد.

رشید رعایت اصل امانتداری و بی‌طرفی را به شدت مورد تاکید قرار داد و یاد آورشد: اقدامات بسیار خوبی به ویژهً در رسانه ملی برای استفاده یکسان تمامی کاندیداهای ریاست جمهوری از ظرفیت صدا و سیما به انجام رسیده که لازم است با دقت بیشتری این اقدامات در استان نیز دنبال شود.

وی قانون‌گرایی را از دیگر موارد بسیار مهم در این رابطه دانست و بیان داشت: برابر اصل 31 قانون انتخابات ریاست جمهوری و اصل 66 قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ستاد بازرسی انتخابات در وزارت کشور تشکیل شده و کمیته‌های زیرمجموعه در استان‌ها نیز متناظر با آن تشکیل شده است تا با تخلفات احتمالی برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در استان‌ها این کمیته متشکل از پنج نفر از افراد معتمد و آگاه به روند اجرایی برگزاری انتخابات و در شهرستان‌ها متشکل از سه نفر تشکیل شده که در حال حاضر در خراسان جنوبی 281 نفر در قالب 38 شبکه بازرسی کار بازرسی و رسیدگی به تخلفات احتمالی را بر عهده دارند و طبق قانون به انجام وظیفه می‌پردازند.

رشید با اشاره به مشارکت مردم استان خراسان جنوبی در تمامی انتخابات‌های گذشته، افزود: مردم متدین و انقلابی خراسان جنوبی در تمامی عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضوری پررنگ و دشمن‌شکن داشته‌اند که امید است در انتخابات آتی نیز همین گونه بوده و با حضور حماسی خود یک بار دیگر نقشه‌های دشمنان نظام و انقلاب را نقش بر آب کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اداره کل ثبت احوال در مرکز استان و شهرستان‌ها تا ساعت 18 روز پنج‌شنبه 23/3/92 دایر بوده و آماده ارائه خدمات به شهروندان به منظور رفع نواقص احتمالی شناسنامه آنها برای حضور در انتخابات است، این در حالیست که در روز جمعه 24/3/92 نیز در این ادارات افرادی به صورت کشیک کارها و اقدامات لازم را به انجام می‌رسانند.

انتهای پیام/22481/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول