اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین:

بسیج سازندگی قزوین جزو برترین‌های کشور است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین گفت: بسیج سازندگی استان قزوین از زمان تأسیس تاکنون فعالیت‌های مطلوبی انجام داده است که سبب شده تا این استان جزو استان‌های برتر در عرصه فعالیت‌های بسیج سازندگی کشور قرار بگیرد.

بسیج سازندگی قزوین جزو برترین‌های کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیجان توکلی در مراسمی که ظهر امروز به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج سازندگی با حضور آیت‌الله باریک‌بین در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیج سازندگی استان قزوین پرداخت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین اظهار کرد: هدف اصلی بسیج سازندگی، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه سازندگی است که در فصل تابستان‌ به مناطق محروم و دور افتاده اعزام می‌شوند.

وی افزود: کارهای بسیج سازندگی مانند کارهایی است که در ابتدای انقلاب اسلامی انجام می‌شد و در آن به کارهای عمرانی، فرهنگی و آموزشی پرداخته شده است.

توکلی تصریح کرد: گروهای جهادی بسیج سازندگی استان قزوین شامل: بسیج دانشجویی، بسیج مساجد و محلات، بسیج طلاب، بسیج مداحان، بسیج ورزشکاران، بسیج پزشکان است که برای نمونه در گروه بسیج پزشکان، ویزیت رایگان و آموزش‌های بهداشتی نیز در روستاها و مناطق محروم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سال 90، 658 هزار و 45 نفر روز در عرصه‌های متنوع منابع طبیعی و کشاورزی، فنی و محرومیت‌زدایی، اعزام تیم‌های بهداشتی، درمانی، فعالیت‌های زیست‌محیطی، آموزش و پیشگیری اولیه از اعتیاد، خدمات‌رسانی، اردوهای جهادی دانشجویی، آموزش فنی و حرفه‌ای، اشتغال، بهسازی و مرمت و زیباسازی مدارس، کلاس‌های تقویتی و ... فعالیت صورت گرفته است.

توکلی در ادامه به شرح جزئیات بیشتر فعالیت‌های صورت گرفته توسط بسیج سازندگی استان قزوین پرداخت و اضافه کرد: با همکاری بسیج فرهنگیان و اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قزوین، 194 کلاس تقویتی و جبرانی برای 22 هزار و 360 نفر از دانش‌آموزان استان قزوین برگزار شد و تعداد 225 هزار و 96 نفرروز فعالیت در این زمینه انجام شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین خاطرنشان کرد: در عرصه نوسازی مدارس، 181 باب مدرسه بهسازی و مرمت شامل: تعمیرات میز و نیمکت، جوشکاری، رنگ‌آمیزی کلاس و ... شده است و در مجموع 39 هزار 525 نفر روز فعالیت انجام شده است.

توکلی تشریح کرد: اجرای بیش از 280 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی شامل احداث خانه محرومان و خانه عالم، راه روستایی، استخر ذخیره آب، احداث پل، طرح‌های هادی، انتقال آب شرب و کشاورزی، احیا و مرمت قنوات، جنگل‌کاری و ... از دیگر فعالیت‌های این سازمان در سال‌های 85 تا 90 در استان قزوین است که با همت بسیجیان صورت گرفته است.

وی افزود: در سال 90، 567 هزار و 30 نفر در کلاس‌های پیشگیری از مصرف مواد مخدر و اعتیاد این سازمان شرکت کرده‌اند که در نوع خود چشمگیر است.

این مقام مسئول یادآور شد: از سال 85 تاکنون به منظور استفاده بهینه از آب و افزایش سطح زیر کشت، بیش از 82 کیلومتر کانال‌های انتقال آب کشاورزی در 97 روستای استان احداث شده است.

توکلی عنوان کرد: در همه تیم‌های اعزامی جهادی، طلاب و روحانیان نیز حضور دارند و همچنین این اردوهای جهادی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر فعالیت می‌کنند که در نوبت صبح تا ظهر به فعالیت‌های سازندگی و عمرانی و در نوبت بعد از ظهر به انجام برنامه‌های فرهنگی می‌پردازند.

توکلی در پایان ضمن تشکر از آیت‌الله باریک‌بین بر حمایت مسئولان استانی از طرح‌های بسیج سازندگی در راستای برطرف شدن محرومیت‌ها در استان تأکید کرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول