اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان قزوین:

حفاظت محیط زیست از موفق‌ترین طرح‌های هجرت ۳ است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: حفاظت و حراست از محیط زیست و گونه‌های زیستگاهی از موفق‌ترین طرح‌های هجرت ۳ بسیج سازندگی بوده که باید در این راستا جوانان بیشتر تلاش کنند.

حفاظت محیط زیست از موفق‌ترین طرح‌های هجرت ۳ است

علی آقا فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، اظهار کرد: نیروهای متخصص بسیج سازندگی در قالب طرح هجرت 3 با کارشناسان محیط زیست در حفاظت و حراست محیط زیست همکاری می‌کنند که حفاظت محیط زیست از موفق‌ترین طرح‌های هجرت 3 بوده است.

وی بیان کرد: اداره کل محیط زیست استان قزوین در قالب طرح هجرت 3 با بسیج‌ سازندگی استان قزوین در سال گذشته تفاهم نامه‌ای امضا کرده که براساس آن همکاری بین این 2 نهاد گسترش یافته و این اولین تجربه همکاری بین این 2 نهاد بوده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: نیروهای متخصص بسیج سازندگی در راستای پایش واحدهای صنعتی و کنترل آلودگی واحدهای صنعتی در شهرستان‌ها و در بخش‌ها و منطقه مستقر هستند.

فرهادی با بیان اینکه بسیج سازندگی در هر عرصه‌ای که فعالیت عملیاتی می‌کند ماموریت خود را با موفقیت انجام می‌دهد، بیان کرد: وجود نیروهای 100 درصد مردمی و با فرهنگ در بسیج سازندگی دلیل این موفقیت بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان اینکه نیروهای بسیج سازندگی هدفشان حقوق و مادیات نیست، گفت: به دلیل ایمان بالای این نیروها راندمان موفقیت این نهاد نسبت به سایر نهادها بیشترین بوده است.

آموزش نحوه مراقبت از گونه‌های منحصر به فرد به مردم

وی با بیان اینکه کارشناسان متخصص محیط زیست به همراه نیروی بسیج سازندگی در قالب طرح هجرت 3 به جوامع روستایی مختلف استان قزوین می‌روند، افزود: با برگزاری همایش در این روستاها به تعداد بسیاری از مردم در زمینه‌های نحوه مراقبت و حفاظت حراست از زیستگاه‌هایی که گونه‌های منحصر به فردند و از نظر محیط زیست اهمیت بالایی دارند، آموزش داده می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: با ارائه این آموزش‌ها و چگونگی حفظ این گونه‌های منحصربه فرد و حائز اهمیت به مردم می‌توان حفظ محیط زیست را ارتقا داد.

فرهادی یادآور شد: خوشبختانه طبق این تفاهم‌نامه نیروهای بسیج سازندگی در قالب طرح هجرت 3 در حفاظت و حراست از مناطق و ارایه آموزش زیست محیطی به مردم، جوامع محلی و پایش واحدهای صنعتی موفق بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: همکاری بین این 2 نهاد در قالب طرح هجرت 3 از اواخر آبان‌ماه سال گذشته شروع شده و تاکنون نیروهای متخصص بسیج سازندگی با محیط زیست همکاری می‌کنند.

وی گفت: اداره کل محیط زیست استان قزوین در مدارس مختلف مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در مناسبت‌های مختلف از جمله زمین پاک، هوای پاک و هفته محیط زیست جمع آوری و پسماندهای زباله به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد تا آنان در حفظ محیط زیست کوشا باشند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول