اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری آبیک:

سیاست کلی دستگاه قضا پیشگیری از وقوع جرم است

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان آبیک سیاست کلی دستگاه قضایی را بر مبنای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دانست.

سیاست کلی دستگاه قضا پیشگیری از وقوع جرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، آیت‌الله بنی هاشمی امروز در دیدار مسئولان نیروی انتظامی با قضات شهرستان آبیک در دفتر دادگستری این شهرستان اظهار کرد: نیروی انتظامی باید کانون‌های وقوع جرم را شناسایی کرده و در مناطق آسیب‌پذیر و جرم‌خیز گشت بیشتری را داشته باشد تا مناطق برای افراد مجرم و سودجو ناامن شود.

وی افزود: بسیاری از پرونده‌های وارده به شعبه جزایی در حد توهین و فحاشی است که دادسرا را درگیر خود کرده است، لذا با ارجاع چنین پرونده‌هایی به شورای حل اختلاف دعوی طرفین دعوا به سازش منجر شده و از بار ورودی پرونده‌ها به دادسرا کاسته می‌شود.

این مسئول ادامه داد: دستگاه قضایی نیروی انتظامی را جدای از خود نمی‌داند ‌و درصدد است با همدلی و همکاری با نیروی انتظامی، خدمات بیشتر و ارزنده‌تری به مردم ارائه کند.

رئیس دادگستری شهرستان  آبیک اضافه کرد: در خصوص اختصاص زمین برای احداث ساختمان ستاد فرماندهی نیروی انتظامی با آستان قدس رضوی در حال پیگیری هستیم.

بنی‌هاشمی ابلاغ‌ها را به منزله ‌شریان حیاتی برای دادگستری دانست و تصریح کرد: با ارسال به موقع ابلاغ‌ها به دادگستری از حجم کار نیروی انتظامی و کلانتری‌ها کاسته می‌شود و به راحتی می‌توانیم به نتایج مطلوب دست یابیم.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های مستقر در شهرستان آبیک و نیز شهرداری آبیک برای رفع کمبودها و مشکلات از سوی نیروی انتظامی تأکید کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با ارتباط بیشتر و تعامل بهتر دستگاه قضایی با نیروی انتظامی شاهد تحولات مناسبی در سطح شهرستان آبیک خواهیم بود.

رئیس دادگستری آبیک بیان کرد: همه مسئولان اعم از مسئولان اجرایی، قضایی و نظامی باید برای کسب رضایت الهی  و صادقانه به مردم خدمت کنند.

بنی‌هاشمی نیروی انتظامی را خط مقدم برخورد با جرایم عنوان کرد و افزود: با وجود نیروهای انتظامی در سطح جامعه مردم احساس امنیت، آسایش و آرامش بیشتری را احساس می‌کنند که ناشی از اقتدار نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول